به گزارش خبرنگار ایرنا ، حشمت الله رضایی روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه بهداشت و سلامت قصرشیرین افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت تن به بیماری سالک مبتلا شدند که از این تعداد چهار تن زن و بقیه مرد هستند.
وی ادامه داد: پارسال در مجموع 18 مورد ابتلای افراد به بیماری سالک در این شهرستان به ثبت رسید که با انجام اقدام های پیشگیرانه و نظارت های مستمر بهداشتی ، شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری هستیم.
وی از انجام اقدام های پیشگیرانه با توجه به فصل گرما برای مقابله با پشه های ناقل بیماری سالک در شهرستان خبر داد و اظهارداشت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری و همچنین بخشداری ، امسال 400 هزار مترمربع از نقاط آلوده قصرشیرین علیه بیماری سالک سمپاشی شده است.
این مقام مسئول گفت: مرحله سوم جونده کشی هم در دستور کار است و سموم مورد نیاز مراکز نظامی شهرستان نیز برای مقابله با سالک تامین شده است.
رضایی ، از برگزاری کلاس های آموزشی مقابله با پشه ناقل بیماری سالک در شهرستان خبر داد و گفت: همچنین بنرهای آموزشی و تراکت در سطح محلات و روستاها نصب و توزیع شده است.
وی ادامه داد: اتلاف سگهای ولگرد در سطح شهر قصرشیرین باید با جدیت صورت گیرد و کوتاهی در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.
لایه روبی کانالهای آبرسانی ، جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها و نخاله های ساختمانی ، اجرای گشت های مشترک اصناف و تشکیل کمیته اربعین از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار قصرشیرین بر آن ها تاکید کرد.
سالک یا لیشمانیوز شایع ترین نوع بیماری پوستی است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می شود.
بیماری سالک که نوع خشک آن هم اکنون شیوع پیدا کرده با زخم تاول شکل و بدون درد همراه است که با توجه به درمان بسیار سخت آن رعایت مسایل بهداشتی و پیشگیری مهمترین راهکار مقابله با آن است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق ، دارای 2 مرز رسمی فعال خسروی و پرویزخان است.
قصرشیرین دارای 2 بخش سومار - نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای 28 روستای خالی از سکنه و 25 روستای دارای سکنه است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.