به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی روز دوشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، از دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ ایران نام برد و افزود: در این جنگ نابرابر، ملت ایران توانستند با اتحاد و همدلی بر دشمن پیروز شوند.
او بر برگزاری هرچه باشکوه تر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نسل جوان انتقال داد.
وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد، افزود: استکبار جهانی با دامن زدن به مسایل قومی و حمایت از رژیم بعث صدام به دنبال تجزیه ایران بود.
همتی با بیان اینکه همه اقشار جامعه در زمان دفاع مقدس به دفاع از ایران برخاستند گفت: مهم ترین ایراد تحلیلگران جنگی صدام، توجه نکردن به روحیه و ایمان مردم ایران در دفاع از کشور بود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به همزمانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر برگزاری باشکوه برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد.
سرهنگ علیمراد محمدی همچنین به نزدیکی دهه محرم با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از رموز پیروزی های دفاع مقدس بهره گیری از فرهنگ عاشورا بود که باید در هفته گرامیداشت دفاع مقدس این فرهنگ هرچه بهتر و بیشتر تبیین شود.
وی به تشکیل 12 کمیته در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید تا هفته آینده برنامه های خود در مورد 14 سیاست اجرایی را که به اعضای ستاد ابلاغ شده ارائه دهند.
وی یادآور شد که در شهرستان ها نیز فرماندارن مجری اصلی برنامه ها هستند.
او سپس تبیین جایگاه ولایت فقیه و نقش بصیرت در مقاومت را به عنوان 2 راهبرد اساسی در دفاع مقدس ذکر کرد و تاکید کرد که باید در برنامه های گرامی داشت دفاع مقدس به این 2 راهبرد توجه ویژه شود.
استان کرمانشاه با داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و بیش از 9 هزار و 800 شهید، 21 هزار جانباز و هزار و 600 آزاده سر افراز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
این استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک هزار و 200 بار بمباران هوایی شد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.