به گزارش ایرنا، از پنجم تیر امسال پس از استعفای آرش رضایی شهردار پیشین کرمانشاه، شورای شهر تاکنون جلسات متعددی برای انتخاب شهرداد برگزار کرده اما شهردار جدید کرمانشاه را انتخاب نکرده است.
فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اعضای شورای شهر اعلام کرده اند که تا پایان هفته شهردار جدید کرمانشاه را معرفی خواهند کرد.
وی تعلل در انتخاب شهردار کرمانشاه را فرصت سوزی دانست و گفت: با وجود اینکه قانون سه ماه فرصت برای انتخاب شهردار داده است اما چون در فصل تابستان و کار قرار داریم و امور شهری نیز نیاز به برنامه ریزی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت دارد، لذا انتخاب هرچه سریعتر شهردار ضروری است.
رنجبر به تاکیدهای استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در انتخاب زودتر شهردار کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به فصل کاری و اختصاص اعتبارات عمرانی، تعلل در انتخاب شهردار بیش از این جایز نیست.
وی انتخاب شهردار کرمانشاه را یک مطالبه جدی مردم برشمرد و ابراز امیدواری کرد اعضای شورای شهر کرمانشاه بزودی یک شهردار توانمند و کاربلد را معرفی کنند.

** انتقادها از طولانی شدن روند انتخاب شهردار
یکی از انتقادهای وارد شده به عملکرد شورای شهر کرمانشاه ، تعلل در انتخاب شهردار است؛ اتفاقی که در دوره های گذشته هم افتاده و شهرداری همواره چند ماه با سرپرست اداره شده است.
استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار کرمانشاه از جمله چهره هایی هستند که در هفته های اخیر خواهان تحرک جدی شورای شهر در انتخاب شهردار شده اند.
براساس قانون، شورای شهر پس از برکناری شهردار، سه ماه برای انتخاب جایگزین او فرصت دارد.
آرش رضایی پس از بالا گرفتن اختلافاتش با برخی اعضای شورای شهر و برخی مدیران استانی استعفا داد و 10 تیر 97 پس از 2 سال و 2 ماه از شهرداری خداحافظی کرد.
از روز رفتن رضایی، حامد لعل بخش سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفته است اما با وجود گذشت نیمی از مهلت قانونی شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید، هنوز چشم شهر یک میلیون و 80 هزار نفری کرمانشاه به دودکش ساختمان آجرنمای سبزه میدان است؛ به امید دیدن دود سفید و توافق اعضای شورا بر سر یک گزینه.
شهرستان کرمانشاه حدود 55 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.