سعیده فهیم روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه بررسی برنامه های پیشنهادی دفتر زنان و خانواده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس تبصره 12 قانون بودجه سال 97 کشور، مقرر شد پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای استان ها در راستای سیاست های کلی خانواده ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه بانوان در آن و احترام به حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنان، این اعتبار اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه این مبلغ جوابگوی اجرایی شدن همه طرح های پیشنهادی دفتر زنان و خانواده در استان نیست، اظهار داشت: در همین راستا برنامه های پیشنهادی تدوین شده که در صورت آماده شدن طرح ها از محل آسیب های اجتماعی، مبالغی برای اجرایی کردن دریافت می شود.
وی با تاکید براینکه سازمان های متعددی مجری این طرح ها هستند، اظهار داشت: سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، کمیته امداد، دادگستری، دانشگاه رازی و آزاد اسلامی می توانند در این طرح یاری رسان باشند.
فهیم با بیان اینکه از توان سمن های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی، کودک و نوجوان ، سلامت و حوزه اعتیاد نیز استفاده شده، ادامه داد: قرار براین است دستگاه های مربوطه حول محورهای عنوان شده طرح های خود را تهیه و ارائه دهند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از مصون سازی بانوان در برابر آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری، حمایت از زنان در مقابل آسیب های اجتماعی، حمایت از ازدواج سالم، کاهش طلاق و آثار منفی آن در تحکیم خانواده و تحقیق و پژوهش درباره مسائل و مشکلات مهم در حوزه ارتقا زنان در استان به عنوان برنامه های پیشنهادی دفتر زنان و خانواده یاد کرد.
فهیم یادآور شد، این طرح ها در صورت تایید در کارگروه زنان و خانواده که با حضور معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری کرمانشاه برگزار خواهد شد، به تصویب خواهد رسید.
از جمعیت حدود 2 میلیون نفری استان کرمانشاه ۵۰/۴ درصد مردان و ۴۹/۶ درصد را زنان تشکیل می دهند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.