دکتر فرید نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجوز امروز (یکشنبه) توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد و این مرکز جزو مراکز تحقیقاتی پژوهشکده فناوری های سلامت این دانشگاه در آمد.
وی اظهار داشت: با اضافه شدن این مرکز به پژوهشکده فناوری های سلامت، شمار مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه آن به چهار مرکز رسید.
وی اجرای پروژه های مشترک با اتحادیه اروپا و همکاری برای دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته را جزو اهداف این مرکز دانست و گفت: صدور این مجوز در حالی که گسترش کمی مراکز تحقیقاتی در سطح کشور تقریباً متوقف شده و نگاه وزارت بهداشت به توسعه کیفی مراکز است برای ما حائز اهمیت است.
پیشنهاد دهنده راه اندازی این مرکز دکتر محمود امیری بوده و ریاست این مرکز تحقیقاتی نوپا به عهده وی است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را 14 مرکز اعلام کرد و گفت: با این تعداد مرکز امکان ایجاد سه پژوهشکده را در استان داریم که مجوز ایجاد پژوهشکده فناوری سلامت صادر شده و مقدمات تصویب پژوهشکده دوم با عنوان تحقیقات سلامت نیز انجام شده و تا پایان سال این پژوهشکده هم مصوب می شود.
دکتر نجفی اظهار داشت: پژوهشکده تحقیقات سلامت نیز متشکل از سه مرکز تحقیقاتی عوامل محیطی موثر بر سلامت، علوم دارویی و سوء مصرف مواد تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه قصد داریم تعداد پژوهشکده های علوم پزشکی استان را به سه مورد برسانیم، گفت: هنوز برای حوزه فعالیت پژوهشکده سوم تصمیم نهایی نگرفته ایم.
او همچنین به تشریح وضعیت علمی آموزشی این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه هشت دانشکده، 14 مرکز تحقیقاتی، بیش از پنج هزار نفر دانشجو و 449 نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد 17نفر استاد تمام و 101 نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.