خسرو شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: اکنون 105 هکتار از اراضی استان زیر کشت زعفران می رود که به زودی 100 هکتار دیگر نیز به این سطح افزوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان در شهرستان کرمانشاه است، افزود: بعد از کرمانشاه بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان مربوط به شهرستان های صحنه، روانسر، هرسین، دالاهو و ثلاث باباجانی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: به جزء شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین در تمام شهرستان های استان زعفران قابل کشت است.
شهبازی با بیان اینکه اکنون 2 کارگاه فرآوری زعفران در شهرستان کرمانشاه فعال است، گفت: سال گذشته از 105 هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان کرمانشاه، 300 کیلوگرم زعفران برداشت شد.
وی زعفران را یکی از محصولات اقتصادی بیان کرد که با کمترین مصرف آب نسبت به سایر محصولات باغی در اولویت توسعه بوده و اشتغالزایی مناسبی دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کمک های تسهیلاتی و بلاعوض در توسعه زعفران گفت: برای هر هکتار کشت زعفران 200میلیون ریال وام پرداخت می شود و یا اگر کشاورزان بخواهند کمک بلاعوض استفاده کنند 100میلیون ریال پرداخت می شود.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3033/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.