به گزارش ایرنا؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان صحرایی برپا شده در شهرستان زلزله زده ثلاث باباجانی در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید غدیر، افزود: مجموعه خیریه نورآوران سلامت با هدف ویزیت رایگان چشم و دندان مردم مناطق زلزله زده در این مناطق بیمارستان صحرایی برپا کرده است.
او گفت: این مجموعه خیریه چهار ماه در شهرستان سرپل ذهاب مستقر بود و اکنون نیز در شهرستان ثلاث باباجانی حضور دارد و نوبت بنده بود که در این کار خیر، مشارکت داشته باشم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خدمات این مجموعه خیریه شامل ویزیت چشم، تجویز عینک و اعمال جراحی چشم پزشکی و به ویژه آب مروارید و خدمات دندانپزشکی (با اولویت دانش آموزان مقطع ابتدایی) است که به صورت رایگان به مردم مناطق محروم و مرزی ارائه می شود.
بازدید از مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و پیگیری ساخت، بازسازی و نوسازی مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت و حضور در کاروان خیریه نورآوران سلامت و انجام چند عمل جراحی در ثلاث باباجانی از جمله برنامه های وزیر بهداشت در سفر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.
ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم بیشتر شهرهای استان کرمانشاه آن را حس کردند.
از زمان وقوع زلزله اصلی تاکنون ده ها پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
21 آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.
3033/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.