توانا میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر اظهار داشت: به منظور کنترل و ایجاد آرامش نسبی در بازار و کمک به اقشار کمک درآمد، این مقدار مرغ با قیمت مناسب از طریق تعاونی ها و فروشندگان مجاز توزیع شد.
وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد توزیع شده 68 هزار ریال است و در صورت استقبال مردم، مرحله دوم توزیع مرغ منجمد نیز در روزهای آینده انجام می شود.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت سروآباد افزود: پیش از این نیز به منظور تثبیت قیمت کالاهای اساسی 23 تن برنج تایلندی از نوع هومالی درجه یک با قیمت هر کیلوگرم 39 هزار ریال در سطح شهرستان توزیع شده بود.
میرزایی اضافه کرد: همچنین 123 کارتن تخم مرغ به قرار هر شانه 125 هزار ریال نیز با هدف تنظیم بازار و کنترل قیمت ها در شهرستان سروآباد توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته قیمت مرغ در بازار کردستان با افزایش چشمگیری مواجه بود و از حدود 77 هزار ریال به 97 تا 100 هزار ریال در هر کیلوگرم افزایش داشت، برخی منابع، علت آن را عدم توزیع این محصول از سوی مرغداران با هدف گرانی اعلام می کنند.
در برنامه ریزی تولید مرغ در مرغداری های کشور که سال 95 انجام شد سهمیه کردستان برای تولید ماهانه حدود 2 میلیون و 640 هزار قطعه با 10 درصد بالاتر یا پایین تر در نظر گرفته شده است.
با این میزان جوجه ریزی کردستان در هر سال قادر به تولید 85 هزار تن گوشت سفید است که با این میزان تولید علاوه بر تامین 45 هزار تن مصرف سالانه خود، 40 هزار تن تولید مازاد را به 12 استان دیگر ارسال می کند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.