به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین امید روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سطح بندی مراکز علمی کاربردی در چهار سطح و براساس میزان و کیفیت فعالیت های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری انجام می شود.
وی اضافه کرد: مراکزی که براساس این شاخص ها از 100 امتیاز به 76 و بالاتر برسند در سطح یک قرار می گیرند که در این دوره در کشور هیچ مرکزی در این سطح قرار نگرفت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اختصاص شرایط ویژه برای مراکز سطح یک افزود: کاهش یک سوم هزینه بالادستی و تسهیل در جذب رشته‌های جدید و امکان پذیرش دانشجویان خارجی از جمله امتیازها برای اینگونه مراکز است.
وی با بیان اینکه امتیاز بین 51 تا 75 نیز در سطح 2 قرار می گیرد، یادآور شد: در این دوره 17 مرکز در استان های کشور در این سطح قرار گرفتند که یک مرکز از این تعداد مربوط به استان کردستان و شهر سنندج است.
امید با اشاره به اینکه در این دوره سطح بندی 80 مرکز در سطح چهار قرار گرفتند، تاکید کرد: مراکزی که در رتبه‌های پایین ‌تری قرار بگیرند، موظف هستند دربازه زمانی مشخص رتبه خود را ارتقا دهند.
وی گفت: همچنین محدودیت‌هایی نیز در زمینه توسعه رشته‌ها برای این مراکز اعمال می شود و در نهایت مراکزی که نتوانند طرف چند ماه آینده امیتازات خود را ارتقا دهند از چرخه آموزش های مهارتی حذف خواهند شد.

** 70 درصد دانش آموختگان علمی کاربردی شاغل شده اند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با بیان اینکه 50 درصد دانش آموختگان ما جذب بازار کار شده اند، افزود: براساس نظر سنجی های انجام شده 50 درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی، شاغل شده‌ ضمن اینکه 25 درصد شان نیز قبل از ورود به این دانشگاه شاغل بوده اند.
وی یادآور شد: در مجموع حدود 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند ضمن اینکه این درصد برای ما ایده‌آل نیست و ما باید به اشتغال 100 درصدی دانش ‌آموختگان دست پیدا کنیم.
امید همچنین به وضعیت پذیرش مدرسین این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته پذیرش مدرسان بسیار سهل و آسان بود اما امروز اساتید از طریق فراخوان سراسری و طی کردن فرآیندهای جذب، وارد این دانشگاه می شوند.
وی با بیان اینکه براساس ارزیابی های انجام شده حدود 25 درصد مدرسینی که در گذشته جذب شده، حذف شدند، اضافه کرد: فراخوان پذیرش مدرس برای سال تحصیلی جدید نیز 10 شهریور جاری اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان از سال 1382 با سه مرکز فعالیت خود را شروع شد و تاکنون بیش از 20 هزار نفر از این مراکز در استان در مقطع کارشناسی و کاردانی فارغ التحصیل شده اند.
هم اکنون نیز 22 مرکز آموزش علمی کاربردی استان کردستان وجود دارد که 11 مرکز آن فعال بوده و دانشجو جذب می کنند و مابقی بنا بر مصوبه شورای عالی اداری و همچنین دلایل دیگری غیرفعال هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.