لیلا آژیر روز یکشنبه به مناسبت یکساله شدن فعالیت دولت دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیرکل، معاون اداره، معاون مدیرکل، رئیس اداره، رئیس دانشگاه، معاون فرماندار، مشاور فرماندار، بخشدار و دهیار از جمله پست های مهم بانوان در استان کردستان است.
وی با بیان اینکه از این تعداد پست مدیریتی، هفت زن به عنوان مدیر کل، 150 زن رئیس اداره و 156 نفر نیز به عنوان کارشناس مسئول مشغول خدمت هستند، افزود: باید تا پایان دولت دوازدهم به سقف 30 درصدی در حوزه مدیریت زنان در دستگاه های اجرایی دست یابیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نسبت مدیران زن به مدیران مرد استان را 31.6 درصد اعلام کرد و یادآور شد: همچنین نسبت مدیران زن به کل پست های مدیریتی استان 21.8 درصد برآورد شده است.
وی تاکید کرد: در راستای احصای سهم 30 درصدی بانوان در انتصابات مدیریتی، شناسنامه زنان دهیار، زنان شورایی و زنان مدیر و مسئول دستگاه های اجرایی استان تدوین شده است.
آژیر با بیان اینکه همچنین تدوین شناسنامه زنان سیاسی استان در دست اقدام است، گفت: تهیه و تدوین این شناسنامه ها در راستای مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر اینکه 30 درصد انتصابات هر استان به بانوان تعلق گیرد، انجام می گیرد.
وی یکی دیگر از برنامه های شاخص دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده را فراهم کردن زمینه های اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست ها، برنامه ها و طرح های مختلف اعلام کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: براساس ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه منظور از عدالت جنسیتی پایان دادن به تمام اشکال تبعیض در بین زنان، خشونت علیه زنان و از بین بردن تمام رفتارهای آسیب زننده همانند ازدواج کودکان و ازدواج اجباری است که تا حدود زیادی انجام شده است.
وی همچنین به اعطای وام قرض الحسنه به 500 نفر از بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست و دختران مجرد بالای 40 سال در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به هر نفر 30 میلیون ریال و در مجموع 15 میلیارد ریال به این تعداد بانوی کردستانی اعطا شد.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.