محمد شفیعی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر اینکه چهار نفر از نیروهای امدادی در این حادثه جان خود را از دست داده اند، 15 هکتار از جنگل های روستاهای سلسی و پیله این شهرستان نیز طعمه حریق شد.
این آتش سوزی ساعت 9 صبح امروز شروع شده و اوج آن نیز در ساعت 12 ظهر اعلام شده است.
وی افزود: نیروهای مختلفی از مردم و نهادها از ساعت های ابتدایی آغاز آتش سوزی به محل حادثه اعزام شده اند و در نهایت موفق شدند ساعتی پیش پس از حدود 9 ساعت تلاش آتش را به طور کامل مهار کنند.
فرماندار مریوان یادآور شد: در عملیات اطفای حریق این حادثه سه گردان از تیپ مستقل 328 ارتش جمهوری اسلامی شامل 500 نیرو، نیروهای بسیح مردمی شهرستان و عوامل انجمن های محیط زیستی با جنگل بانان اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مشارکت داشتند.
شفیعی با اشاره به اینکه حدود یک هزار نفر از مردم شهرستان مریوان پس از این حادثه به منظور گرامیداشت یاد جانباختگان و حمایت حفاطت از محیط زیست مسیر میدان سرباز تا بیمارستان این شهرستان را در خیابان شبرنگ راهپیمایی کردند.
وی در خصوص تشییع جنازه جانباختگان نیز اظهار داشت: هم اکنون جنازه این افراد به پزشکی قانونی تحویل داده شده و زمان و مکان تشییع نیز متعاقبا اعلام می شود.
وی در خصوص علت آتش سوزی نیز گفت: عامل انسانی در این حادثه محرز شده است و تحقیقات در مورد عمدی یا غیر عمدی بودن آن هم اکنون در حال بررسی است.
به گزارش ایرنا، بخشی از جنگل های روستاهای سلسی و پیله در شهرستان مریوان که روز پنجشنبه دچار آتش سوزی شده بود صبح امروز مجددا شعله ور شد و این حادثه منجر به فوت چهار تن شده است.
این افراد ساعاتی پس از شروع مجدد آتش سوز با تغییر جهت وزش باد و ایجاد حلقه محاصره 2 نفر از فعالان محیط زیستی و 2 نفر از پیمانکاران اطفای حریق در اثر شدت آتش جان خود را از دست می دهند و یک نفر نیز زخمی می شود که هم اکنون به بیمارستان منتقل شده است.
دو بالگرد از هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی، یک بالگرد اورژانس 115، 12 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس حامل تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق از جمله دستگاه ها و ادوات مستقر در این منطقه برای مهار آتش بودند.
از مساحت 2 میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد، جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده است و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.
روستای های سلسی و پیله در 20 کیلومتری شمال مریوان و در مسیر جاده مریوان - سقز قرار دارند.
شهرستان مرزی مریوان در 130کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.