کورش مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت یکساله شدن فعالیت دولت دوازدهم اظهار داشت: این میزان تسهیلات از محل تفاهم نامه سه جانبه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد علوی به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک سینا به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات 95 و 96 این تفاهم نامه صورت گرفته است اضافه کرد: در این طرح هرساله 200 میلیارد ریال تسهیلات به اشتغال روستاییان کردستان تخصیص یافته که تاکنون 58 طرح با 424 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک معرفی شده است.
وی گفت: میزان اشتغال پیش بینی شده برای طرح های معرفی شده به بانک حدود 880 نفر بوده و تاکنون به 43 طرح 300 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و مصوبه 200 میلیارد ریالی نیز برای سال 97 اخذ شده است.
مرادی با اشاره به اینکه تاکنون 14 طرح در این استان از محل این تسهیلات به بهره برداری رسیده است اضافه کرد: حداکثر سود این تسهیلات 12 درصد است که 10 درصد سود بانکی آن به صورت یارانه ای تامین می شود.

** 150 میلیارد تسهیلات اشتغال به بانک پارسیان معرفی شده است
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات یارانه ای اشتغالزایی از دیگر برنامه ها دولت در توسعه روستایی است اظهار داشت: بانک پارسیان در این طرح طرف قرارداد با معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری و به استان 100 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص دارد.
وی افزود: تاکنون از طریق دستگاه های مختلف اجرایی استان 9 طرح با 150 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک عامل معرفی شده و از این تعداد چهار طرح در مرحله اخذ مصوبه کمیته اعتباری کشور است.
مردادی گفت: با توجه به روند اجرای کار پیش بینی می شود در یک ماه آینده حدود 50 درصد از میزان معرفی شده پرداخت شود و میزان ایجاد اشتغال از این طرح ها نیز حدود 192 نفر برآورد شده است.
وی افزود: طرح های صنایع تبدیلی کشاورزی، توجه به زنجیره های تولید در سطح روستاها از جمله سردخانه ها، فرآوری محصولات، بسته بندی و نگهداری مواد غذایی و در حوزه گردشگری نیز به مجتمع های بین راهی و گردشگری و واحدهای اقامتی از جمله طرح هایی است از تسهیلات بانک سینا و پارسیان بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، حداکثر سود این تسهیلات 12 درصد است که 10 درصد سود بانکی آن به صورت یارانه ای تامین می شود.
پنج درصد از یارانه سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و پنج درصد نیز توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور تامین می شود که در نهایت این تسهیلات با نرخ تک رقمی به متقاضیان مناطق محروم و روستایی پرداخت شود.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 675 روستای دارای سکنه است که 477 هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.
روستاهای استان کردستان دارای 134 هزار خانوار است و ترکیب 477 هزار نفری جمعیت آن شامل 240 هزار نفر مرد و 230 هزار نفر زن است و متوسط رشد سالانه جمعیت آن در مقایسه سرشماری های سال 90 و 95 منفی یک دهم است.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.