جلال الدین سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تا کنون 83 درصد از 47 هزار واحد سهم مسکن مهر کردستان تقسیط شده است اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار و 300 واحد تقسیط نشده در استان باقی مانده است.
وی اضافه کرد: بانک مسکن در نظر دارد تا پایان سال تعداد واحدهای تقسیط نشده را به سه هزار و 600 واحد کاهش دهد که با این حساب تا آغاز سال 1398 تعداد واحدهایی که به مالکیت متقاضیان درآمده از 83 درصد کنونی به حدود 92 درصد سهمیه ابلای مسکن مهر استان می رسد.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان در ابتدای شروع طرح مسکن مهر به علت مشکلات مختلف از جمله مکانیابی یک سال از طرح عقب تر است افزود: هیات مدیره بانک مسکن توجه ویژه ای به تسریع رفع این خلع دارد و انتظار می رود با همکاری راه و شهرسازی فعالیت تعاونی های باقی مانده تسریع داده شود.
سلیمی افزود: برخی از تعاونی های مسکن استان حداقل 30 درصد فعالیت خود را انجام داده اند که در این راستا با همکاری راه و شهرسازی و دادگستری تعاونی های هایی که فعال نبوده اند یا معارض داشته اند تعیین تکلیف شده و تحرکات واحدهای باقی مانده برای اتمام طرح بیشتر شده است.
به گزارش ایرنا، 11 هزار واحد از 47 هزار واحد سهمیه طرح مهر در استان کردستان مربوط به واحدهای روستایی و 36 هزار واحد نیز مربوط به شهرهای استان است.
بر اساس سرشماری سال 95، استان کردستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 603 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد، در امتداد این مرز، سه بازارچه و یک مرز رسمی ایجاد شده است.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.