به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره و در بخش معرفی برترین ها، جایزه اول ویژه دبیر جشنواره به گروه معراج نبی به سرپرستی فرید منصوری از کردستان تعلق گرفت، جایزه دوم به گروه آوین از یزد به سرپرستی مریم گلسرخی زاده اختصاص یافت و جایزه سوم این بخش هم به گروه سفیران از سیستان و بلوچستان به سرپرستی علیرضا گلستانی اهدا شد.
همچنین از صدیق تعریف پیشکسوت عرصه آواز و سید علا الدین یاسینی، خلیفه عبدالرحمن غوثی، فریدون شهبازیان و عماد توحیدی داوران این جشنواره با اهدای لوح تقدیر شد.
در ادامه این آیین براساس رای هیات داوران، در بخش تکنوازی دختران ۱۳ تا ۱۹ سال، مقام اول به زهرا کاظمی از یزد اهدا شد، وحیده نقیبی از آذربایجان شرقی مقام دوم را کسب کرد و مهتاب کرامتی از خراسان رضوی رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در بخش تکنوازی پسران ۱۳ تا ۱۹ سال نیز شاهو رستمی و آران حسن زاده هر 2 از کردستان به ترتیب رتبه های اول و دوم را بدست آوردند و رضا دزایی پور از مازندران رتبه سوم این بخش را بدست آورد.
در بخش مولودی خوانی نیز، رتبه اول به گروه نوای رحمت به سرپرستی مسعود مرادی رسید، گروه بیداد از خراسان شمالی به سرپرستی غلامرضا امینی راد دوم شد و گروه نوای قدسیان از کردستان با سرپرستی هوشیار وطنی در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بخش تکنوازی بانوان بزرگسال، رتبه های اول تا سوم به ترتیب به سیران خورنکا، شادی غلامی و مونا ملایی هر سه از کردستان رسید.
هیات داوران جایزه ویژه این بخش را نیز به نسرین برهانی از اصفهان اهدا کردند.
در بخش تکنوازی مردان بزرگسال، تندیس جشنواره و رتبه اول به شعیب بهرامی از کرمانشاه تعلق گرفت، محمد مهدی قاسمی از فارس دوم شد و جایزه سوم هم به سعید فرزانگان از کردستان اهدا شد.
در بخش گروه نوازی، هیات داوران تندیس جشنواره و رتبه اول را به گروه دک از خوزستان به سرپرستی محمدرضا صابری پور اهدا کرد و رتبه های دوم و سوم هم به ترتیب به گروه های کارین و ژارک از کردستان به سرپرستی پرویز مندمی و حمزه ترکه اختصاص یافت.
هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی 'دف نوای رحمت' با حضور گروه هایی از ۳۰ استان کشور از ۳۱ مرداد تا دوم شهریور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.