به گزارش خبرنگار ایرنا محسن بیگلری شامگاه پنجشنبه در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری بانه اظهار داشت: کارهای اداری تیمی است اگر یک نفر به وظایف خود عمل نکنند تمام سیستم اداری با مشکل مواجه می شود.
وی با بیان اینکه امنیت پایدار در رفاه اجتماعی تامین می شود افزود: با توجه به رکود اقتصادی کشور مغازه داران نمی توانند اجاره بهای مغازه و منزل خود را پرداخت کنند باید برای تامین معیشت مردم اقدام شود و راه را برای ایجاد اشتغال جدید هموار کنیم.
بیگلری تاکید کرد: باید برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در بانه بروکراسی اداری را برای مردم کم کنیم و راه را برای ایجاد اشتغال مردم آسان کنیم.
وی افزود: شهرستان بانه به لحاظ سرانه تعداد معلم به نسبت تعداد دانش آموز آخرین شهر استان است و باید معلمان 2 شیفت کار کنند و معلمانی هم که به نام بانه استخدام شدند دنبال انتقالی هستند.

** 49درصد سهمیه تسهیلات اشتغالزایی در بانه جذب شده است
فرماندار بانه در ادامه این جلسه گفت: در شهرستان بانه 49 درصد سهمیه تسهیلات اشتغالزایی جذب شده که این شهرستان کمترین سهم تسهیلات اشتغالزایی در استان جذب کرده است.
محمد فلاحی با اشاره به تاریخچه طولانی تجارت مرزی در بانه اظهار داشت: شهرستان بانه در ابتدای سال با بحث بسته شدن معابر مرزی مواجه شد که این موضوع بر دیگر مسائل تاثیر گذاشت و تاحدودی زیادی هم در جذب تسهیلات سرمایه گذاری و تولید هم اثر گذاشت.
وی با بیان اینکه 10 درصد اراضی بانه مناسب کشاورزی است گفت: 90 درصد اراضی شهرستان بانه مرتع و جنگل است 10 درصد هم به صورت دیم قابل کشت است و تمام آبهای بانه سطحی است کمبود آب یکی از مشکلات کشاورزان بانه است.
فلاحی اضافه کرد: با توجه به مسائل فرهنگی جامعه مردم بانه تمایل کمتری به دریافت تسهیلات اشتغالزایی دارند در حوزه شهری به دلیل وجود تجارت مرزی در بحث وام های مضاربه ای فعال هستند.
وی گفت: بسیاری از سرمایه گذارانی که در شهرک صنعتی سرمایه گذاری کردند رغبتی برای دریافت تسهیلات بانکی در امر تولید و اشتغال ندارد و چرا که این سرمایه گذاران با سرمایه های شخصی اقدام به ایجاد کارگاه های تولیدی کردند.
فرماندار بانه ساده وصول بودن درامدهای مرزی هم یکی از عوامل عدم تمایل مردم به دریافت تسهیلات اشتغالزایی دانست گفت: بسیاری از افراد چک برگشتی دارند و نمی توانند از تسهیلات بهره مند شوند بنابراین به فعالیت های تمایل دارند که زود بازده است.
از آغاز اجرای طرح های اشتغالزایی در بانه 689 طرح با اشتغالزایی یک هزار 560 نفر در بانه تصویب شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7496/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.