به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جماعت مسجد فاطمیه(س) روز سه شنبه در این همایش اظهار داشت: مساجد سنگر اتحاد، همدلی و همزبانی مردم و مسئولان است و نباید از نقش مساجد در کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه غافل شد.
حجت الاسلام ذبیح میرزایی افزود: تفکر ایجاد نظام انقلاب اسلامی در ایران و قیام علیه نظام طاغوت، ابتدا در مساجد شکل یافت و با حضور مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.
وی افزود: روحانیون در دوران دفاع مقدس هم با مشارکت در جنگ و جهاد، مردم را نیز به دفاع از کشور و جهاد در راه خدا تشویق می کردند و این تاثیر همواره در اسلام وجود داشته است.
حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی و روانی علیه مردم به میدان آمده است، گفت: دشمن از فرهنگ مسجد محوری و عاشورایی مردم هراس دارد و در کنار آن می داند فریضه امر به معروف و نهی از منکر حافظ فرهنگ اسلامی است بر این اساس دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش های انقلاب اسلام از جامعه اسلامی ایران هستند.

**مراسم نماز و دعای عرفه در بیجار و پیرتاج برگزار شد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: نماز و دعای عرفه در 2 نقطه شهرستان، شهر بیجار و شهر پیرتاج برگزار شد
حجت الاسلام جلیل مختاری نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آیین معنوی نماز و دعای عرفه ساعت 16 و 30 دقیقه با همکاری هیات قمربنی هاشم در مسجد حضرت ابوالفضل در شهر بیجار و هم زمان با همکاری هیات امنای آستان مقدس امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد (علیهم الاسلام) شهر پیرتاج با سخنرانی علما و نوای دلنشین ذاکرین و مداحان در شهرستان برگزار شد.
وی اضافه کرد: برپایی چنین مراسمی می تواند طلیعه ای مناسب و پرمحتوا برای آمادگی و حضور قلبی در برنامه های محرم امسال باشد.
نهم ذی الحجه روزی است که هزاران مسلمان مشرف شده به حج تمتع با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.
در آموزه های دینی ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
برای این روز اعمالی ذکر شده است که غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است.
همچنین خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از مشغول شدن به خواندن دعای عرفه در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است.
مناطق شهری و روستایی شهرستان بیجار 245 مسجد دارد و در کردستان حدود 2 هزار مسجد احداث شده است و به لحاظ تعداد مساجد از استان برتر کشور محسوب می شود.
شهرستان بیجار در 142 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7350/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.