محمدشریف امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون برای 65 هزار نفر که معادل 80 درصد از جمعیت واجد شرایط بالای 15 سال این شهرستان هستند، کارت هوشمند ملی صادر شده است.
وی با بیان اینکه در این شهرستان باید برای 84 هزار نفر کارت ملی صادر شود، اضافه کرد: بیش از یک هزار درخواست نیز ثبت و در حال انجام مراحل ثبت نام و صدور کارت قرار دارند.
امیری با اشاره به اینکه روزانه امکان ثبت نام حدود 20 نفر برای کارت ملی هوشمند در این شهرستان وجود دارد، افزود: افراد می توانند برای ثبت نامه کارت هوشمند ملی به ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در شهرستان مراجعه کنند که هزینه آن 310 هزار ریال است.
وی یادآور شد: هم اکنون پیش ثبت نام صدور کارت هوشمند ملی در 2 دفاتر پیشخوان، ادار ثبت احوال و تمام کافی نت های شهرستان در حال انجام است.
امیری اضافه کرد: افراد همچنین می توانند با مراجعه به مراکز پیش بینی شده و یا از طریق سامانه اینترنتی www.ncr.ir نسبت به پیش ثبت نام برای صدور و دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در مرحله درخواست از فرد اثر انگشت و عکس گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن شده و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
رئیس اداره ثبت احوال کامیاران گفت: از مزایای اصلی کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی کاغذی امنیت بالای آن چه به لحاظ بصری و چه به لحاظ دیجیتالی است و می توان اطلاعات محرمانه تری را با ضریب اطمینان بالا بر روی کارت ملی هوشمند نگهداری کرد.
شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.