سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اظهار داشت: در راستای رفاه حال زیارت کنندگان اهل قبور 45 دستگاه اتوبوس و تاکسی برای جابجایی شهروندان به آرامستان بهشت محمدی در روز عرفه اختصاص یافته است.
امیر جمشید نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس 20 دستگاه تاکسی در محوطه بهشت محمدی و 25 دستگاه اتوبوس هم در میادین اصلی کار انتقال شهروندان برای زیارت اهل قبور را انجام می دهند.
وی گفت: از این تعداد، پنج دستگاه اتوبوس در شهرک بهاران، پنج دستگاه در میدان آزادی و 15 دستگاه اتوبوس در میدان انقلاب مستقر خواهند شد تا شهروندان را به بهشت محمدی منتقل کنند.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج یادآور شد: شهروندان به منظور جلوگیری از ترافیک سنگین در راستای کاهش ترافیک معابر اصلی شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

** آماده باش نیروهای سازمان آرامستان ها در روز عرفه
سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری سنندج نیز از آماده باش کامل نیروهای سازمان در روز عرفه و عید قربان خبر داد و گفت: نیروهای این سازمان روزهای دوشنبه و سه شنبه آمادگی میزبانی از زیارت کنندگان اهل قبور را دارند.
توفیق سرفراز افزود: در صورت ازدحام جمعیت همانند سال های گذشته درب های ورودی بهشت محمدی بسته خواهد شد و از ورود خودروهای شخصی جلوگیری می شود.

** پنج نقطه در سنندج برای عرضه دام زنده تعیین شد
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج نیز با اشاره به تعیین پنج نقطه برای عرضه دام مورد نیاز مردم در عید قربان تاکید کرد: خدمات در این محل ها با هدف ساماندهی و متمرکز کردن فروش دام زنده به صورت رایگان است.
تورج سلطنت پوری افزود: براین اساس سه راهی تکیه و چمن، قرادیان، بالاتر از میدان سهروردی (چوب فروشان)، میدان نبوت (حدفاصل نبوت - ایستگاه عباس آباد) و بلوار دکتر حسینی (جنب پل شهرک شهید ورمقانی) از نقاطی است که امسال برای عرضه دام زنده در ایام عید قربان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: اکیپ های خدمات شهری نیز در پنج نقطه تعیین شده و محل های عرضه دام مستقر هستند و نسبت به تنظیف و شستشوی محل اقدام خواهند کرد.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج یادآور شد: به غیر از محل های تعیین شده، اجازه فروش دام در هیچ نقطه ای از سطح شهر داده نخواهد شد.
زیارت اهل قبور در روزهای عرفه و اعیاد فطر و قربان از رسوم دیرینه مردم استان کردستان است، مردم منطقه بر این باورند که قرائت فاتحه و خواندن قرآن در روزهای عید قربان بر سر مزار اموات باعث خوشنودی خداوند و شادی روح درگذشتگان می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.