جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر گروه های محلی، خواننده ها و گروه های موسیقی پاپ کشوری نیز کنسرت هایی در کردستان برگزار کردند.
وی با بیان اینکه به برخی از گروه های موسیقی مجوز یکساله برای اجرا در مراسم مختلف داده شده است، افزود: به چند گروه برای اجرای موسیقی محلی در استادیوم 15 هزار نفری 22 گولان سنندج به مناسبت عید قربان مجوز داده شده تا در این روز به اجرای برنامه بپردازند.
قلعه شاخانی اضافه کرد: در حدود پنج ماه گذشته از سال جاری 2 کارگاه آموزشی موسیقی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کردستان برگزار شده که شامل یک کارگاه آموزش عود توسط استاد وریا احمد در سقز و یک گارگاه آموزش گیتار توسط لیلی افشار در سنندج است.
وی برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در شهرستان های دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد در فضای باز و در شهریور امسال را یکی دیگر از فعالیت های حوزه موسیقی این اداره کل اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه ها به مدت 10 روز و به صورت رایگان برای عموم مردم برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به طرح یونسکو برای نامگذاری و شناخته شدن شهرهایی در جهان با توجه به ظرفیت های آنها گفت: تلاش می کنیم شهر سنندج را از طریق این طرح یونسکو به نام شهر خلاق موسیقی معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه باید زیرساخت ها را در این راستا تقویت و فراهم کنیم، تاکید کرد: برای این کار نیاز به سالن های اختصاصی موسیقی، اجراهای دایمی و برخی کارهای خلاقانه داریم که برای تحقق آنها به شهرداری سنندج کمک می کنیم.
قلعه شاخانی اظهار داشت: تالار مرکزی سنندج نیز در حال ساخت است که راه اندازی آن تاثیر مهمی در ارتقای زیرساخت های فرهنگی بویژه در حوزه موسیقی این شهر دارد.
به گزارش ایرنا، ساختمان تالار مرکزی سنندج به پنج بلوک و هفت بخش تقسیم شده و دارای 2 سالن مجزا تئاتر و موسیقی به ترتیب با گنجایش یک هزار و 50 و 220 نفر است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.