سامرند سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جوانان می توانند با در دست داشتن کارت ملی در مناطق شهری به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت و در مناطق روستایی به مراکز بهداشت و درمان و خانه های بهداشت روستایی مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: این بسته خدمتی شامل برگزاری دوره های آموزشی از جمله مشاوره و مهارت های زندگی، مبارزه با بیماری های غیرواگیر، تست سنجش فشار خون، قد و وزن است.
معاون بهداشت مرکز بهداشت سنندج افزود: در قالب این طرح اگر جوانی مشکل یا بیماری خاصی (بیماری های رفتاری و اعتیاد...) داشته باشد به سطوح بالاتر 2 و سه ارجاع داده می شود.
وی یادآور شد: در مرحله ارجاع این طرح، اطلاعات بیماران به صورت محرمانه و با استفاده از کدهای تعریف شده خواهد بود بنابراین جوانان نگران افشا شدن بیماری خود نباشند.
سعیدی تاکید کرد: در قالب این طرح کتابچه های خود مراقبتی نیز به جوانان داده می شود که دیگر اعضای خانواده نیز می توانند از مطالب آن بهره مند شوند.
وی گفت: این طرح همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت شروع و زیرساخت های مورد نیاز آن نیز در مراکز فراهم شده اما تاکنون استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است.
در شهرستان سنندج 34 مرکز و پایگاه فعال شهری، 13 مرکز بهداشت و درمان و 83 خانه بهداشت روستایی خدمات مختلف بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.