به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر شنبه در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان اظهار داشت: ذهنیت های نادرست، در مورد شهرداری ها باید تغییر کند برای این منظور این نهادها باید اعتماد مردم را به خود جلب کنند.
وی افزود: شهرداری ها برای فرهنگ سازی بیشتر و نهادینه کردن پرداخت عوارض ها توسط شهروندان، این موضوع را در تریبون های مختلفی مانند نماز جمعه، جشنواره ها و همایش های علمی با مردم مطرح کنند.
استاندار کردستان تاکید کرد: شهرداری ها برای احقاق حق مردم در دعاوی قضایی از وکلا و مشاورین حقوقی توانمند و با تجربه استفاده کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت هایی فرسوده شهری گفت: این طرح در برخی از شهرهای استان از جمله سنندج شروع شده و شهرداری شهرهایی که بافت فرسوده دارند باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
مرادنیا یادآور شد: شهردارها باید با ارائه مشوق های مختلف سرمایه گذاران را برای انبوه سازی و چند مرتبه سازی در شهرهای خود تشویق و ترغیب کنند.
وی با انتقاد از تراکم نیرو در شهرداری ها اضافه کرد: با وجود اینکه تراکم نیروی انسانی در شهرداری ها زیاد است اما رضایتمندی مردم از این نهاد پایین است.
استاندار کردستان از شهرداران خواست شیوه های مدیریتی سنتی را تغییر داده و برای تامین هزینه ها، طرح های درآمدزایی را اجرایی کنند.
وی اظهار داشت: دیگر دستگاه های اجرایی برای پروژه های عمرانی خود، هزینه ها را به شهرداری ها تحمیل نکنند و خودشان اگر قصد اجرای طرح های عمرانی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارند، اعتبارش را هم تامین کنند.

** سهم کردستان در طرح نوسازی بافت های فرسوده 120 میلیارد ریال است
معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: در برنامه ششم توسعه به بحث نوسازی بافت های فرسوده توجه خاصی شده و سهم اعتبارات استان در اجرای این طرح 120 میلیارد ریال است.
امیر قادری اظهار داشت: جدا از این سهم اعتبارات، هر استانی در این زمینه پیشقدم و فعال تر باشد می تواند سهم بیشتری از اعتبار نوسازی مناطق ناکارآمد شهری (بافت های فرسوده) دریافت کند.
وی افزود: این طرح در شهرهای سنندج، سقز، بیجار و دیواندره شروع شده و دیگر شهرهای استان نیز باید هر چه سریعتر مقدمات اجرای آن را برنامه ریزی کنند.
قادری با اشاره به تراکم نیروی انسانی در شهرداری ها یادآور شد: جذب نیرو خارج از چارچوب قانون، خطر قرمز شهرداری است و شهرداری ها تنها باید براساس چارت سازمانی و نیازهای خود و پس از برگزاری آزمون نیرو جذب کنند.

** 320 میلیارد ریال از طلب شهرداری های کردستان از دستگاه های اجرایی پرداخت شد
مدیرکل امور شهری استانداری کردستان هم گفت: شهرداری های استان یک هزار و 190 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی مطالبه داشتند که از این مبلغ، 320 میلیارد ریال آن وصول و پرداخت شده است.
جمشید اسدی اظهار داشت: از این مقدار مطالبه وصول شده شهرداری ها، 165 میلیارد ریال سهم شهرداری سنندج، 12 میلیارد ریال سهم شهرداری سقز، مریوان 9 میلیارد ریال و بانه و قروه نیز هر کدام 59 میلیارد ریال است.
در ادامه این نشست تعدادی از شهرداران در خصوص مسایل و مشکلات شهرها و کمبود اعتبارات برای اجرای طرح های عمرانی و خدماتی مطالبی بیان کرده خواستار توجه بهتر و بیشتر مسئولان استان به شهرداری های کم درآمد شدند.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.