به گزارش روز جمعه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، هیوا لهونیان اظهار داشت: قرار است در قالب طرح مشارکت استان و توانیر، طی 5 سال، اعتباراتی جهشی به شرکت توزیع برق استان برای تکخوانی کردن برق این روستاها تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را در زمینه تخصیص این اعتبارات داشته باشند، افزود: هر سال نسبت درآمد به نیاز به اصلاح و توسعه شبکه در استان کمتر از 50 درصد است.
لهونیان یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیر ساخت های برقی در بخش تولید، انتقال، فوق توزیع و توزیع انجام شده است بنابراین هیچ مشکلی برای تأمین برق مورد نیاز سرمایه گذاری های جدید وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت کنونی تولید برق در استان نزدیک به یک هزار مگاوات است، اضافه کرد: با توجه به برنامه های در دست اقدام برای احداث نیروگاه تلمبه ای ذخیره ای سد آزاد و برنامه احداث یک نیروگاه جدید در سروآباد از طریق فاینانس و با مشارکت سرمایه گذاری خارجی، تولید برق در آینده نزدیک به حدود 2 هزار مگاوات می رسد که 4چهار برابر مصرف استان در زمان پیک است و ظرفیت خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: صادرات برق در شرایط فعلی کشور می تواند بسیار مفید بوده و منابع ارزی زیادی را به همراه داشته باشد و از این رو باید استراتژی کشور کاهش مصرف غیر ضروری و افزایش صادرات برق باشد.
628 هزار مشترک از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند که 95 درصد آن ها را مشترکان خانگی و تجاری تشکیل می دهند؛ ضمن اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان نیز به ترتیب حدود 4 و 1 درصد مشترکان را شامل می شوند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.