به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی عصر پنجشنبه در کارگروه تخصصی اقتصادی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مشارکت دادن نهادهای بخش خصوصی و فعالان آن در تنظیم و اجرای برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب از مهمترین نیازهای کارگروه است.
وی با بیان اینکه تدوین و برنامه ریزی فعالیت ها باید از همین حالا باید شروع شود، افزود: ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور معرفی فعالیت های اقتصادی و عمرانی در 40 سال گذشته تشکیل می شود.
فیروزی اضافه کرد: هدف از تشکیل کمیته اقتصادی در این ستاد معرفی تمام فعالیت های عمرانی، زیربنایی، اشتغالزایی و زمینه سازی های دولت برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: براساس این دستور العمل همه اعضای کارگروه موظف هستند در حوزه اقتصادی اهداف و وظایف ستاد را برای معرفی توانمندی و خدمات نظام در چهار دهه گذشته به مردم انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: تدوین کاربرگ های جمع آوری اطلاعات و اطلاع رسانی آن از وظایف این کارگروه است که انتظار می رود همه اعضا با کمیته تدوین همکاری لازم را داشته باشند.
او با بیان اینکه عملکرد دستگاه های مختلف در 40 سال گذشته در این برنامه گنجانده و معرفی می شود، گفت: این اطلاعات در حد اطلاع رسانی عملکرد گذشته نیست بلکه تدوین برنامه ای برای ارتقای بهره وری سازمان و اعتلای آن و تدوین برنامه آینده برای ادامه ارائه خدمات نظام است.
معاون استاندار کردستان ندیدن توانایی ها را آفت جدید در جامعه دانست و اظهار داشت: هیچ کس در هیچ مسیولیتی منکر کمبودها نیست اما خیلی مهم است که داشته ها را همزمان ببینیم.
وی افزود: هدف مجموع شورای سیاست گذاری ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان واقعیت هایی است که جامعه باید در جریان آن باشد تا ببیند در لابه لای همه انتقادها، مبنایی هم برای امید بخشی وجود دارد تا جوانان بتوانند با تکیه بر این داشته ها، آینده را بسازند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان نیز در این نشست از نهایی شدن اجرای انتقال گاز 56 اینجی سراسری به منظور صادرات گاز در مسیر دهگلان تا سقز خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی اکنون مراحل نهایی خود را می گذارند.
احمد فعله گری اظهار داشت: این خط انتقال به طول 230 کلیومتر در حال اجراست و برای 2 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و پس از بهره برداری چندین انشعاب از آن برای مصارف صنعتی کردستان جدا می شود که اقدام قابل توجهی در تامین سوخت صنایع پرمصرفی مانند پتروشیمی و فولاد است.
وی ظرفیت انتقال این خط را روزانه 100 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: این خط می تواند بهترین راه توسعه صنعتی استان کردستان در آینده نزدیک باشد.
به گزارش ایرنا، ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف ارائه کارنامه 40 ساله در اصول بنیادی شعارها و اهداف انقلاب اسلامی با تاکید بر ثبات روز افزون جمهوری اسلامی به عنوان مولود بزرگ انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال برگزار می شود.
این ستاد دارای 12 کارگروه مختلف تخصصی از جمله کارگروه اقتصادی، فرهنگی و هنری، ورزش و جوانان، روستا و کشاورزی، زنان و خانواده، تشکل های مردم نهاد، حوزه علمیه و روحانیت، ایثار و شهادت، بهداشت و درمان، دانش آموزان و دانشجویان، دفاعی و بسیج است.
کارگروه تخصصی اقتصادی نیز شامل کمیته های برنامه ریزی و عمرانی، کمیته کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و تدوین کاربرگ ها و عملکرد و اقدامات است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.