رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با بیان اینکه پارک برای ۶۷۸ نفر اشتغال زایی کرده است، گفت: ۱۱۵ واحد فناور نیز هم اکنون زیرنظر پارک فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد سعیدی روز چهارشنبه در نشست با اهالی رسانه اظهار داشت: پارک علم و فناوری کردستان فعالیت خود را در مرداد ماه سال ۹۲ آغاز کرد.

وی افزود: در این مدت ۱۱۵ واحد فناور راه اندازی شده است و در کنار این مهم اشتغال زایی برای ۶۸۷ نفر زیر نظر پارک علم و فناوری انجام شده است.

سعیدی با بیان اینکه در این مدت ۲۱ مورد اختراعات به ثبت رسیده است، افزود: بودجه پارک سه میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان بوده است.

سعیدی گفت: از آغاز فعالیت پارک علم و فناوری در استان کردستان تاکنون ۲۴۸ هزار دلار صادرات صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به ایجاد دو مرکز رشد، اظهار کرد: ابتدا باید مراکز نوآوری ایجاد شود که تا این زمان چهار مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت نیز تاسیس شده است.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان در حال ایجاد است و این صندوق کمک شایانی می‌توانند به پارک و صاحبان شرکت ها بکند.

سعیدی گفت: مرکز تسهیل گری کسب و کار نوپای فاوا در کردستان شروع به فعالیت کرد و زمینه ای برای ایجاد این مرکز در تمام کشور شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان ارتباط پارک با دانشگاه ها و صنایع منطقه را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: در این راستا تفاهم نامه های همکاری در راستای تعامل هدفمند بین طرفین منعقد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.