به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با خنک شدن نسبی دمای هوا، ساعات کاری ادارات این استان که از 24 تیر ماه امسال با هدف کاهش مصرف برق یک ساعت به جلو کشیده شده بود از نخستین روز هفته آینده به روال عادی باز می گردد.
شروع ساعت کاری ادارات در روال عادی از 7 و 30 دقیقه صبح و پایان 14 و 30 دقیقه عصر برای روزهای شنبه تا چهارشنبه و در روز پنجشنبه ساعت 13 و 30 دقیقه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه های اجرایی استان در صرفه جویی مصرف حامل های انرژی گفت: از روز شنبه 27 مرداد ساعات کار به روال قبل خود باز می گردد.
حسین فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: طبق تاکیدهای استاندار کردستان رعایت صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی و هزینه های اداری و عدم برگزاری جلسه ها در ساعات اداری الزامی است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز هم در این ارتباط اظهار داشت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون 40 اداره و سازمان دولتی از طریق استفاده از مولدهای خود در ساعات اوج مصرف، روزانه 10 مگاوات از بار انرژی شبکه را کاهش دادند.
فرید مظهری یادآور شد: بازرسان شرکت برق هر هفته به صورت مستمر از بانک ها و ادارات با هدف نظارت بر مصرف و اجرای صحیح بخشنامه هیات دولت مبنی بر ضرورت کاهش 10 درصدی مصرف برق در ادارات و دستگاه های دولتی و خدماتی بازرسی می کنند.
وی اضافه کرد: در نیمه دوم مرداد سال به دلیل کاهش نسبی دمای هوا مصرف برق استان نسبت به نیمه اول این ماه کاهش قابل توجهی داشته و خاموشی های گسترده نیز تمام شده است.
مظفری افزود: با توجه به اینکه پیک مصرف در نیمه اول مرداد روزانه 457 مگاوات بود این رقم در نیمه دوم این ماه به 440 مگاوات در روز نیز رسید.
به گزارش ایرنا، مشترکان این استان در زمان اوج مصرف روزانه 457 مگاوات برق مصرف کردند که حدود هفت درصد بیشتر از 428 مگاوات مصرف روزانه زمان مشابه سال قبل است.
شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 628 هزار مشترک است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
طبق پیش بینی های هواشناسی روند افزایشی دمای هوای در این استان متوقف شده و از روز یکشنبه 24 تیر ماه دمای هوا سه تا چهار درجه کاهش یافته و خنک می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.