هادی اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران شبکه دامپزشکی بیجار در قالب تیم های بازرسی از واحدهای صنفی عرضه مرغ، گوشت، ماهی، مراکز تهیه و توزیع غذا و رستوران ها این میزان فرآورده خام دامی فاسد را کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به اینکه این میزان فرآورده خام دامی فاسد امحا می شود، افزود: تیم های بازرسی شبکه دامپزشکی در طول شبانه روز بارها به مراکز تهیه و توزیع غذا، قصابی ها و مرغ فروشی ها مراجعه و متخلفان عرضه فرآورده های خام دامی فاسد را پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی می کنند.
اسکندری با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی با هرگونه توزیع گوشت و مرغ فاسد یا حمل غیر مجاز بشدت برخورد می کند، تاکید کرد: بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی ها، رستوران ها و قصابی ها در راستای تامین امنیت غذایی شهروندان با جدیت ادامه دارد.
وی یادآور شد: مردم ضمن توجه به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی، از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر، گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در بسته بندی متفرقه و فرآورده های خام دامی از مراکز غیر معتبر و بدون مجوز بهداشتی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با تلفن گویای 1512 یا تلفن های دامپزشکی بیجار 38223991 و 38236684 در میان بگذارند.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دام پرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 22 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از این تعداد دام تولید می شود.
جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
در بیجار 130 مرکز تهیه و عرضه مواد خام دامی فعالیت دارند.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.