حسن صومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس نرخ خام حاصل از ازدواج در استان کردستان 8.4 در یک هزار بدست آمده است.
وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین نرخ ازدواج مربوط به شهرستان قروه و کمترین مربوط به بانه است، افزود: میانگین سن ازدواج مردان 29 سال و زنان نیز 24 سال ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان همچنین با اشاره به ثبت یک هزار و 181 واقعه طلاق در چهار ماه نخست امسال تاکید کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 10 درصدی روبرو است.
وی نرخ خام حاصل از طلاق را 2.2 در یک هزار اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت قروه بیشترین و شهرستان های بانه و سروآباد کمترین تعداد ثبت طلاق را در استان داشته اند.
صومی میانگین سن طلاق در میان مردان را 34 سال و در میان زنان 29 سال اعلام کرد و گفت: امسال 18 درصد از طلاق های انجام شده در میان زوجین با کمتر از یکسال زندگی مشترک اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: با توجه به تاثیر عواملی نظیر گردش ماه های قمری، مقایسه آمارهای ازدواج و طلاق در دوره های زمانی چند ماهه و کمتر از یکسال با مدت مشابه سال قبل، لزوما بیان کننده سیر تحولات این دو رویداد نیست.
اولین دفتر ثبت احوال در استان کردستان سال 1305 در سنندج تاسیس شد و هم اکنون 37 دفتر پیشخوان فعال و 6 دفتر پستی در سطح استان خدمات در زمینه های مختلف ثبت وقایع حیاتی به مردم ارائه می دهند.
استان کردستان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان زندگی می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.