بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موج گرما که از اوایل هفته جاری وارد استان شده تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و در روزهای پایانی دمای هوا 2 تا سه درجه نیز کاهش می یابد.
وی افزود: در شبانه روز گذشته در میان ایستگاه های اقلیم شناسی حداکثر دمای هوا سلین هورامان به 43 درجه سانتیگراد و در سروآباد به 42 درجه رسید و در بین ایستگاه های اصلی سنندج با 40.2 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود.
چاره خواه تاکید کرد: در این مدت حداقل دمای هوا در سنندج به 19درجه و قاملو قروه با حداقل دمای 12 درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان کردستان بود.
وی یادآور شد: از 15 مرداد ماه دمای هوا شبانه در کردستان کاهش می یابد اما به دلیل تغییرات اقلیمی تاکنون این کاهش دمای هوا اتفاق نیفتاده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: در طول این هفته سرعت وزش باد در بعد از ظهرها افزایش می یابد و غبار رقیق در مناطق غربی و جنوبی کیفیت هوا را کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 554 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 25 درصد و در مقایسه با 449 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 12.6 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.