به گزارش خبرنگار ایرنا، این سینما مرداد سال 1375 با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 80 هنرپیشه و ستاره سینما در سنندج افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد ولی امروز پس از 22 سال بدلیل برخی مشکلات تعطیل شد.
مدیر عامل و مالک سینما شیدا سنندج با اشاره به تعطیلی این مرکز فرهنگی در روزهای اخیر گفت: این سینما در این سال ها فعالیت مستمر داشته بویژه در 15 سال گذشته با وجود رکود بر سینمای کشور، چراغ نمایش را روشن نگه داشته است.
فرهاد طالبی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه زمانی که این سینما افتتاح شد، هشت سینمای دیگر بخش خصوصی از جمله لاله در مریوان و استقلال در سقز فعال بودند، اظهار داشت: اکنون تنها شیدا همچنان فعال است و 2 سینمای دیگر بخش خصوصی پس از مدتی با تغییر کاربری به مراکز تجاری و اقتصادی و پاساژ تبدیل شدند.
وی افزود: برای فعال بودن این سینما تلاش های زیادی انجام دادیم و در طول چند سال فعالیت بیش از 150 کنسرت موسیقی و برنامه هنری و حتی سیرک در این محل برگزار شد.
مدیرعامل و مالک سینما شیدا سنندج یادآور شد: نور، صدا و خرید صندلی اولویت های یک مرکز سینمایی برای جذب مخاطب است اما تمام تجهیزات و امکانات این سینما متعلق به سه دهه پیش بوده و نیاز به بازسازی دارد.
وی با بیان اینکه بازسازی این مکان فرهنگی هنری به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: با وضعیت فعلی بیشتر از این جایز نیست سینما باز باشد چون مخاطبان استقبال نمی کنند و لازم است تجهیزات آن به روز شود.
طالبی اظهار داشت: مراکز فرهنگی همچون سینما باید هر چند وقت یک بار به روز و نوسازی شوند اما درآمد این سینما جوابگوی این نوع تغییرات و بازسازی ها نیست.
وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی توجیه اقتصادی ندارد و لازم است دولت یارانه هایی برای آن در نظر بگیرد، افزود: در چند سال گذشته قول هایی از طرف مسئولان و اختصاص تسهیلات برای کمک به بازسازی سینما داده شد اما تاکنون هیچکدام محقق نشده است.
مدیرعامل و مالک سینما شیدا یادآور شد: با بازسازی این مرکز فرهنگی، سالن منحصر بفرد در غرب کشور خواهیم داشت که کاربری چند منظوره پیدا می کند و امکان برگزاری کنسرت، نمایش تئاتر و اکران فیلم های جشنواره در آن فراهم می شود.
وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی می تواند منجر به توسعه در بخش های دیگر شود از مسئولان و متولیان خواست در زمینه بازسازی این سینما کمک کنند تا مرکز فرهنگی دیگری همانند پردیس سینمایی بهمن در سنندج ایجاد شود.
طالبی با اشاره به اینکه این سینما با نام یکی از اسطوره های موسیقی کردی سید علی اصغر کردستانی نامگذاری شده است، گفت: اگر مسئولان از ما حمایت کنند این سینما را بازسازی کرده و فعالیت آن با قوت بیشتری از سر گرفته می شود در غیر این صورت این مکان برای همیشه به عنوان یک مکان تاریخی در شهر سنندج باقی خواهد ماند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.