به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری مرکز سنندج اظهار داشت: امروز ما با جنگ رسانه ای دشمنی روبرو هستیم که هر جا جمهوری اسلامی مخاطب پیدا می کند با ابزارهای خود، همان سیگنال ها را نشانه می گیرند.
وی افزود: خبرنگاران ما به عنوان قشری متعهد و آگاه به مسایل جامعه باید با استفاده از ابزارهای رسانه ای و تکنولوژی های جدید در این زمینه ورود جدی تری پیدا کرده و با اطلاعات دقیق خود آمارهای غلطی که از سوی رسانه های غرب به مردم داده می شود را اصلاح و شفاف سازی کنند.
رئیس حوزه هنری کردستان با تاکید بر اینکه خبرنگار بدلیل حرفه حساس و پراسترس خود باید همواره به روز باشد، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و جنگ رسانه ای حاکم بر جامعه می طلبد رسانه های ما از جزیزه ای عمل کردن پرهیز کرده و مسایل و مشکلات جامعه را تحلیل کنند.
وی جلب اعتماد عمومی را از وظایف اصلی رسانه ها دانست و یادآور شد: خبرنگاران باید مسایل و مشکلات جامعه را شفاف سازی کرده و علاوه بر جلب اعتماد عمومی با انتقاد منصفانه زمینه های توسعه همه جانبه کشور را فراهم نمایند.
مرادی همچنین بر تلاش برای تربیت خبرنگار حرفه ای تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی حرفه ای برای حوزه خبر و رسانه یک نیاز در جامعه امروز است و متولیان امر باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
وی اخلاق حرفه ای را حلقه گمشده در برخی رسانه ها دانست و اضافه کرد: خبرنگاران ما باید در کار خود اخلاق حرفه ای داشته و به جای تخریب به نقد درست و منصفانه عملکرد دستگاه ها بپردازند که این روش نتیجه بخش خواهد بود.
رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه موفقیت های این نهاد در استان مدیون تلاش ها و حمایت های خبرنگاران و اصحاب رسانه است، گفت: تلاش ها و پیگیری های اصحاب رسانه منجر به موفقیت هایی شده که جهانی شدن دف نوازی در کردستان از آن جمله است.
وی ابراز امیدواری کرد، رسانه های استان کردستان مثل همیشه حوزه هنری را در زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری یاری داده و با عملکرد خوب خود و انتقاد سازنده کاستی ها را بیان کنند.
رئیس حوزه هنری کردستان به همراه آرمان نصرالهی معاون فرهنگی، ایرج کاکی مسئول روابط عمومی روز شنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج حضور یافته و این روز را به خبرنگاران این رسانه تبریک گفتند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.