عطالله افخمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش میزان برداشت گندم در شهرستان به برکت بارندگی های مناسب فصل بهار اظهار داشت: بیش از 13 میلیارد و 765 میلیون ریال زکات از سوی کشاورزان پرداخت شده که 50 درصد بیشتر از زمان مشابه سال قبل است.
وی افزود: بیش از پنج میلیارد و 650 میلیون ریال از زکات دریافت شده صرف تکمیل و پیشرفت پروژه های عام المنفعه، عمرانی و آبادانی روستاها در این شهرستان شده است.
افخمی با اشاره به اینکه بخش زیادی از زکات جمع آوری شده شامل مال التجاره و فطریه است، تاکید کرد: حدود 13 میلیارد و 200 میلیون ریال از زکات نیز با نظارت عاملین، شورا و دهیاری ها صرف کمک به فقرا و نیازمندان شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار یادآور شد: جهت آشنایی بیشتر مردم و کشاورزان در خصوص آثار و برکات پرداخت زکات و فطریه، 17 مبلغ دینی با حضور در روستاهای شهرستان در این راستا اقدام به فرهنگ سازی و آموزش کردند.
وی از کسب رتبه اول استان در بحث پرداخت حق زکات و فطریه به صورت نقدی خبر داد و گفت: با تهیه و نصب بنر و کارت پلاست ها با موضوع پرداخت زکات و فطریه در شهرستان، بیجاری در استان کردستان رتبه اول را به خود اختصاص داد.
میزان زکات سال 96 کشاورزان بیجاری بیش از 16 میلیارد ریال محقق شده است.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در شرق استان کردستان قرار دارد و 2450 خانوار در این شهرستان زیر پوشش خدمات کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) قرار دارند.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.