به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرسول شیخی زاده روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اولویت احداث این واحدهای مسکونی برای خانوارهای مددجوی سه نفر به بالاست و خانوارهای 2 نفره و تک نفره در اولویت بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه سهمیه هر شهرستان براساس تعداد روستاهای آن تعیین شده است، افزود: این واحدها برای مددجویان فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب احداث می شود و عملیات احداث آن در پنج شهرستان سنندج، دیواندره، سقز، قروه و بیجار آغاز شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تاکید کرد: 40 میلیون ریال از اعتبار لازم برای احداث هر یک از این واحدها به عنوان سهم مددجو، 50 میلیون ریال برای هر واحد از اعتبارات سپاه و مابقی نیز توسط امداد تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه قرار شده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز 30 میلیون ریال برای ساخت هر واحد اختصاص دهد، یادآور شد: از دهیاران شهرستان های استان خواسته ایم زمینه های اولیه احداث این واحدها از جمله معرفی خانوارهای دارای شرایط را فراهم کنند.
شیخی زاده اضافه کرد: علاوه بر این تعداد واحد مسکن روستایی، امسال همچنین براساس مصوب سالانه، 77 واحد مسکن شهری و 44 واحد مسکن روستایی برای مددجویان این نهاد از محل اعتبارات امدادی احداث می شود.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان روستاها به همکاری و همراهی دهیاران نیاز دارد، گفت: مهمترین برنامه‌های این نهاد در سطح روستاها در سال جاری بحث ایجاد اشتغال و تامین مسکن نیازمندان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان کمک به اقشار محروم را یکی از ضروریات در جامعه عنوان کرد و افزود: این نهاد برای انجام رسالت اصلی خود که شناسایی و کمک به نیازمندان جامعه است به پشتوانه و حمایت اقشار مختلف بویژه خیرین نیاز دارد.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.