به گزارش خبرنگار ایرنا، سهیلا شیخی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این کانون به امکانات و تجهیزاتی مجهز شده که در هیچ مراکز آموزشی در کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در این کانون زبان های مختلف انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و فارسی آموزش داده می شود، افزود: این مرکز در ساختمانی چهار طبقه احداث شده که یک طبقه آن مجتمع فرهنگی و هنری و سه طبقه دیگر کانون زبان می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: ساختمان کانون زبان ایران در استان امسال همزمان با هفته ملی کودک یا هفته دولت به بهره برداری می رسد و جذب مربیان نیز به صورت کشوری خواهد بود.
وی در ادامه به فعالیت های کانون پرورش فکری استان اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت های کانون در سه محور فرهنگی، هنری و ادبی و برای کودکان و نوجوانان هفت تا 18 سال است.
شیخی با بیان اینکه شعال امسال کانون تمرین مهارت زندگی است، اضافه کرد: در حال حاضر 38 هزار و 432 نفر در 20 مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آموزش می بینند.
وی گفت: 32 هزار و 824 نفر از اعضی کانون عضو مراکز ثابت و پنج هزار و 608 نفر نیز عضو مراکز سیار روستایی هستند و از برنامه های مختلف هنری، فرهنگی و ادبی کانون بهره مند می شوند.
شیخی با بیان اینکه مراکز سیار روستایی در شهرستان های مریوان، بانه، سقز و قروه قرار دارند، اظهار داشت: این مراکز کفاف جمعیت کودکان و نوجوانان این مناطق را نمی دهد و در صدد هستیم که آن را افزایش دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: برای راه اندازی یک مرکز سایر روستایی جدای از اعتبارات کشوری حداقل به 2 میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز داریم که امید می رود این مهم تحقق یابد.
وی در ادامه به برنامه های اوقت فراغت کانون برای کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و یادآور شد: این فعالیت ها در زمینه های مختلف هنری، فرهنگی، نمایش های عروسکی و کتاب محور از 11 مرداد آغاز شده و تا 22 شهریور نیز ادامه دارد.
شیخی تاکید کرد: اوقات فراغت تابستانی یکی از بهترین فرصت هایی است که کودکان و نوجوانان می توانند بدون دغدغه فعالیت های درسی، به دنبال پرورش استعدادهای فرهنگی ،هنری و ادبی خود باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ تر می شود شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد برشمرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.