به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در نشستی با اتاق اصناف سنندج اظهار داشت: مشخص شده بعضی از اصناف به برخی نهادها برای اجرای برنامه‌هایی پول پرداخت می‌کنند که این مساله غیرقانونی و ظلم به اصناف و بازاریان است.
وی تاکید کرد: دولت برای اجرای هر برنامه‌ای ردیف اعتبار خاص دارد و در صورت نبود اعتبار آن را برگزار نمی‌کند.
مرادنیا در ادامه سیمای شهری سنندج بواسطه حضور دستفروشان و صنوف آلاینده را نابسامان توصیف کرد و گفت: حضور دستفروش ها و ناسابمانی، شایسته مرکز استان نیست و باید در کمترین زمان ممکن اوضاع آن تغییر کند.
استاندار کردستان شهرداری و فرمانداری را متولیان اصلی ساماندهی فضای شهری اعلام کرد و افزود: ظرف یک هفته آینده باید کارگروهی برای اجرایی شدن انتقال صنوف آلاینده و ساماندهی دستفروشان تشکیل و تصمیمات اجرایی اتخاذ شود.
مرادنیا گفت: پایبندی به قانون و حفظ آرامش در بازار لازم بوده و در این راستا لازم است سه بازارچه فعال بدون مجوز در شهر سنندج نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند.
وی در ادامه سخنان خود یک بار دیگر به ارایه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب در نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: اصناف مختلف انصاف و عدالت را در ارایه کالاها به مردم رعایت کنند و اگر احتکار در کالایی صورت بگیرد اجحاف به همشهریان است.
به گزارش ایرنا، حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/ 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.