به گزارش ایرنا، متن بیانیه خانه مطبوعات کردستان به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار به شرح ذیل ‌است:
17مرداد، روزی برای گرامیداشت کسانی که دغدغه‌ی اصلیشان آگاهی دهی و روشنگری در جامعه است.
این روز سالروز شهادت شهید محمود صارمی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده که بهانه ای است برای یادآوری تلاش مجاهدانه اصحاب رسانه و خبرنگاران بی ادعا که در جهت زنده ماندن جریان اطلاع رسانی و آزادی رسانه تلاش می‌کنند.
بی گمان آزادی مطبوعات خواست همه انسان های آزادی خواه است که اندیشه انسانی را گرامی می دارند و مروجان فکر و خبر را تکریم می کنند و رسانه را ابزاری برای مبارزه با فساد و توسعه همه جانبه می دانند.
روز خبرنگار فرصتی است تا ضرورت آزادی مطبوعات و تامین امنیت حرفه ای و شغلی خبرنگاران به متولیان یادآوری شود تا بار دیگر اندیشه تجربه شده توسعه از دریچه مطبوعات و رسانه‌ها مورد بازخوانی قرار گیرد.
بی گمان فعالیت اصحاب رسانه و خبرنگاران در کار پرمشقت و طاقت فرسای اطلاع رسانی خالی از اشکال و خطا نیست و به همین روی عموم مردم و مسئولان را به درک این شغل سخت و حساسیت‌های آن توصیه می کند.
خانه مطبوعات کردستان به عنوان یک تشکل رسمی و صنفی در کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و ضمن توصیه همه همکاران خود به سرعت، دقت و مستند و نیز رعایت اخلاق مداری و امید بخشی به جامعه در جریان سخت اطلاع رسانی، همه مسئولان را به تعامل دو سویه و مدارا محور برای مبارزه با فساد، شفافیت و پیشرفت و آبادانی استان فرا می‌خواند و و رجای واثق دارد با تعامل این دو بخش مهم، کردستان فصل جدید و نوینی از توسعه را تجربه کند.
به گزارش ایرنا، هفدهم مرداد سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان روز خبرنگار نام گذاری کرد.
3034/ 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.