مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان سرانه اراضی صنعتی کردستان را ۳.۶ متر مربع ذکر کرد و گفت: این در حالی است که میانگین اراضی کشوری ۷ متر مربع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد خسروی روز چهارشنبه در نشست با اهالی رسانه کردستان در محل کارخانه کیمیا کاشت اطبا اظهار داشت: برای حمایت از صنایع کوچک فراهم کردن بستر زیر ساخت ها اولویت دار است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی دهگلان دارای ۳۰۵ هکتار زمین است، افزود: قرار است ۲۰۰ واحد صنعتی استان در شهرک صنعتی دهگلان مستقر شوند که تاکنون ۵۵ واحد احداث شده و ۳۵ واحد آن فعال است.

خسروی با اشاره به اینکه ۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های صنعتی هزینه شده است، افزود: در سال جاری  با برگزاری مناقصه این میزان اعتبار به پیمانکار واگذار شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی شماره چهار سنندج به عنوان طرح های پیشران استان برای تکمیل زیر ساخت ها در حال اجراست به طوریکه اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه در آبان ماه سال جاری آماده تحویل به سرمایه گذاران می شود.

خسروی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی شماره چهار سنندج در ۱۲۹ هکتار عملیاتی می شود و تاکنون ۷۵ هکتار در فاز اول پیاده سازی شده که این پروژه هم در آبان ماه به بهره برداری می رسد.

وی مساحت کل شهرک های صنعتی را هزار و ۳۷۰ هکتار ذکر و خاطر نشان کرد: از این میزان ۵۵۰ هکتار زمین آماده عرضه به تولید کننده بوده که ۲۵۰ هکتار آن واگذار شده است.

به گفته خسروی، شرکت شهرک‌های صنعتی در کردستان در ۱۰ شهرستان حضور عملیاتی دارد و در حال حاضر ۳۰ نقطه استان بعنوان شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه گذار در امر اشتغال مفید به فایده خواهد بود، گفت: تلاش ما تسریع در تکمیل زیر ساخت ها برای بهبود شرایط اقتصادی مردم است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به دلایل بی میلی سرمایه گذاران در استان نیز گریزی زد و گفت: بالا بودن قیمت اراضی استان به جهت تپوگرافی منطقه و ضعف در جذب سرمایه گذاران از جمله علت هایی است که مانع روی آوری فعالان اقتصادی شده است.

خسروی تصریح کرد: در این راستا با اتخاذ مشوق هایی همچون کاهش پیش پرداخت از ۵۰ به ۳۰ درصد و افزایش اقساط از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه سرمایه گذاران  ترغیب به فعالیت اقتصادی خواهند شد.

خسروی میانگین اراضی صنعتی کشور را هفت متر مربع خواند و گفت: این در حالی است که میانگین اراضی صنعتی استان ۳.۶ متر مربع است که در صورت تکمیل و اتمام طرح های نیمه تمام می توان این ظرفیت را به ۵ متر مربع ارتقا داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.