فردین کمانگر مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور روز چهارشنبه در پیامی که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت؛ آورده است: حادثه شهادت محمد صارمی در اسارتگاه جمود و جهل طالبان، مناسبتی شده تا 17 مرداد به نام روز خبرنگار ثبت شود و هر سال هر کس، هر جا و هر جایگاهی که هست حداقل یک روز به مدح کسانی بپردازد که مدام در گرمگاه حادثه ایستاده‌اند.
در ادامه این پیام آمده است: خبرنگاران، چشمان بیدار جامعه و آینه تمام نمای جامعه و واسطه بین مردم و دولت هستند اما باید عنوان کنم که خبرنگار نام و حرفه‌ای خاص است، برای نقش و مسئولیتی عام که دامنه‌هایش را ساعت کار و طرح طبقه ‌بندی مشاغل و حتی ستون و صفحه ارائه آثار به درستی نشان نمی‌دهد.
به گفته مدیر خانه مطبوعات کشور، خبرنگاری درهم آمیختگی عقل و عشق است که اگر درست فهمیده شود و بجا به کار آید، فراتر از زبان قیل و قال کارآمدی دارد.
در این پیام آمده است: با توجه به رابط کنونی و تحریم‌های ظالمانه‌ کشورهای به ظاهر ابر قدرت برای ایجاد نا امنی در کشور، رسانه‌ها رسالتی سنگین در ایجاد امنیت بر دوش دارند.
کمانگر در پیام خود تاکید دارد باید فضای نقد را در رسانه‌ها تقویت کرد و مسئولان و مدیران با رسانه‌ها تعامل لازم را داشته باشند.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه های کشور همچنین به مشکلات صنفی اهالی رسانه هم اشاره می کند و می افزاید: خبرنگاران با کمبودها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و هنوز از امنیت شغلی برخوردار نیستند.
در پایان پیام نیز آمده است: از تلاش های عزیزانی که در این روز خجسته و میمون از سربازان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به جامعه قدردانی کردند تشکر کرده و طرح مشکلات و موانع خبرنگاران را نیز به مجال دیگری موکول می کنم.
امید که چراغ آگاهی افروخته شود و راه آزادی بیان در جامعه میسر شود.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.