خبرنگاران با مرارت و مشقت، مشق عشق خویش را به زیبایی تمام می نگارند تا روایت ها را برای مردم ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوشتن روزگار روزنامه‌نگار و خبرنگار حقیقتا کاری‌ست بس دشوار. قلم و جوهر ابزار همیشه همراه قلم بدستانی‌ست که مشق عشق خویش را در دنیای بیکران "خبر" به سمع و نظر مردمی می‌رسانند که برای این مخابره نیز تعهد و امانت را سرلوحه خویش قرار داده‌اند تا بلکه بتوانند حاملان و پیام آوران راستینی برای مردم سرزمین خویش باشند.

بی‌گمان عرصه خبر مملو از پرسش، پاسخ و چرا و دلیل‌هایی ست که برای تنویر افکار عمومی نیز بدون حب و بغض مورد بازبینی و بازخوانی قرار می‌گیرد تا حقایق همچون آینه ای شفاف نور خود را برای سیراب نمودن جامعه بتاباند اما چندی‌ست که نه، سال‌های مدیدی‌ست مسئولان روی مهربان خویش را از این عرصه دریغ ورزیده و شرایط نابرابری را به فعالان رسانه‌ای تحمیل کرده‌اند.

با این حال فارغ از خواسته یگانه و واحد تمامی فعالان رسانه که غالبا در نبود امنیت شغلی و دستمزد پایین و بیمه است اما وجود موانع در کسب اطلاعات، آمار و انتشار آن از اصلی ترین مشکلات خبرنگاران است همچنین پایین بودن آستانه تحمل مسئولان در مقابل نقد و گریز آن ها از رسانه‌ها، نیز ظهور شبکه‌های مجازی بی‌هویت در ملتهب کردن فضای جامعه و در نهایت کاهش جایگاه خبرنگاران و معطوف کردن برخی از آنان به کارت های هدیه اصطلاحا(انحرافی) از جمله چالش هایی است که در این صنف عرض اندام می نماید.

در کنار این مسایل توانمند سازی صنوف رسانه‌ای از طریق برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌ای خبرنگاری و توجه به مطبوعات شهرستان‌ها و پیمودن مسیری که بتواند وقایع و رویدادها را با دید حرفه‌ای و از منظر کارشناسان مورد واکاوی و تحلیل قرار دهد نیز از ضروریاتی‌ست که بایستی مهم انگاشته شود.

در هر حال چه نیکوست دریابیم یاد و احوال شان را برای یک روز، روزی به نام روز خبرنگار.

یادداشت از فاطمه ارشدی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.