به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج که در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار انجام شد، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: رسانه باید نیاز روز عامه مردم را بیان کرده و پرسشگر و مطالبه گر باشد.
وی با بیان اینکه رسانه در کنار وظایفی که دارد باید جذابیت بصری داشته و از امکانات روز بهره گیرد، افزود: حضور فعال و تعامل و ارتباط خوب با مردم و مسئولان از دیگر ویژگی رسانه است.
قلعه شاخانی در ارتباط با خصوصیات خبرنگار مجرب و خوب تاکید کرد: خبرنگاری که اطلاعات کافی از مسایل روز داشته و صاحب تحلیل عمیق باشد قطعا در کار خود موفق تر است.
وی یادآور شد: ضروری است اهالی رسانه و خبنرگاران در حوزه تخصصی کار کنند چرا که کار در هر حوزه با حوزه دیگر متفاوت است و لذا انجام کار تخصیص موحب ارتقای سطح علمی خبرگار از حوزه و تبدیل شدن او به یک کارشناس می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: خبرنگاران همچنین باید اخلاق حرفه ای داشته و کار خبری خود را فدای مسایل حاشیه ایی نکند چون آنگاه از رسالت اصلی خود دور خواهد شد.
وی خبرنگاری را جزو مشاغلی دانست که ثبات شغلی بسیاری دیگر از مشاغل را ندارد و گفت: همین موضوع موجب شده این شغل در ردیف مشاغل سخت قرار بگیرد البته با آسیب هایی هم همراه باشد.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه رسانه ها بویژه در حوزه مکتوب همچنان می توانند از یارانه بیمه برای خبرنگاران خود استفاده کنند، اظهار داشت: هیچ مشکل و مانعی در این خصوص وجود ندارد و از الزاماتی است که اعتبار آن هم بسرعت تامین می شود.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان در سال 1377 از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.