به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال در این پیام که نسخه ای از آن به خبرگزای جمهوری اسلامی مرکز سنندج ارسال شد، اظهار داشت: فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بدست گروه طالبان و روز خبرنگار را تبریک گفت.
در این پیام آمده است: بی تردید جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات در هیچ جامعه ای اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه اصل چهارم دموکراسی که همانا جریان آزاد اطلاعات می باشد در جامعه تحقق یابد.
خبرنگاران در دفاع از حقوق شهروندی به عنوان پرچمداران دفاع از حریم جامعه و تریبون های آگاهی بخش و مبارزه با فساد، همواره دوشادوش مردم در حرکت هستند تا بتوانند صدای رسای آحاد مختلف را به گوش مسئولان برسانند.
بی شک وجود خبرنگاران در هر جامعه ای به مثابه نعمتی بزرگ می باشد و تضعیف عملکرد آنان، کج روی های متعددی را به همراه خواهد داشت.
لذا بر خود لازم می‌دانم تا ضمن گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه و محمود صارمی های عرصه خبر که با خون خود نهال چرخش جریان آزاد اطلاع رسانی در ایران را آبیاری نمودند، 17 مرداد سالروز گرامیداشت روز خبرنگار را به تمام اهالی مطبوعات که همواره با چشمان تیزبین و قلم پر نفوذ خود جامعه را از انحراف و گمراهی نجات می دهند تبریک و تهنیت عرض می نمایم و برای این عزیزان از درگاه ایزد منان توفیقات روز افزون را خواستارم.
17 مرداد سال 1377 شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) به دست طالبان در افغانستان به شهادت رسید و این روز به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی کشور ثبت شد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.