سید علیرضا محمدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آغاز فعالیت سامانه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری، بخش زیادی از فعالان این حوزه در سامانه ثبت نام شدند.
وی افزود: 35 درصد مابقی رانندگان ناوگان شهری نیز در روزهای آینده با ثبت نام در سامانه مذکور از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند ضمن اینکه در آینده نزدیک رانندگان از خدمات بیمه تکمیلی هم برخوردار خواهند شد.
محمدی با اشاره به اینکه استاندارد تعداد تاکسی و مینی بوس ناوگان حمل و نقل شهری بر اساس هر 100 نفر یک خودرو است، تاکید کرد: 235 دستگاه انواع تاکسی و مینی بوس در بیجار وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارند و این تعداد با جمعیت حدود 50 هزار نفری شهر تناسب دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل عمومی بیجار یادآور شد: همه ناوگان حمل و نقل شهری بیجار نوسازی شده و تنها یک دستگاه فرسوده در ناوگان وجود دارد که در مرحله جابجایی و نوسازی است.
وی با اشاره به فعالیت حدود 192 دستگاه خودروی به عنوان تاکسی تلفنی اضافه کرد: این تعداد خودرو در 24 آژانس درون شهری در امر خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.
محمدی گفت: با توجه فعلیت بیشتر مردان در مشاغل شهری بیجار و حضور بانوان برای تهیه مایحتاج زندگی، بیش از 60 درصد استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل عمومی را بانوان به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار داشت: 10 دستگاه تاکسی درون شهری نیز تحت اختیار رانندگان زن است ولی به علت مشکلات اقتصادی در حال حاضر فقط سه دستگاه آن در حال خدمت رسانی است.
محمدی با اشاره به اینکه با افزایش نظارت ها و کنترل وضعیت ناوگان، شکایات مردمی کم شده است، یادآور شد: برخورد قانونی با متخلفان و افزایش نظارت و کنترل ها در شرایطی است که امسال هیچ شکایتی به کمیته انظباطی نشد.
وی تاکید کرد: مردم می توانند با شماره گویای 133 و تلفن 38224848 مسایل و مشکلات خود را در حوزه ناوگان حمل و نقل شهری با مدیریت مجموعه در میان بگذارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل عمومی بیجار افزود: نصب تاکسی متر برای ناوگان حمل و نقل شهری در دستور کار قرار دارد ولی با افزایش قیمت ها زمان تهیه و نصب این سیستم به تاخیر افتاده است.
وی از نصب کارت مشخصات کامل رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری در خودروها خبر داد و اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام شناسنامه دار نمودن ناوگان است تا مردم هنگام استفاده از تاکسی و آژانس اطمینان خاطر داشته باشند.
محمدی یکی از مشکلات ترافیکی شهر بیجار را توقف خودروهای شخصی در ایستگاه های تاکسی دانست و گفت: بسیاری از مردم بدون توجه به علائم و تابلوها با توقف خودرو در ایستگاه ها موجب ایجاد ترافیک و اخلال در تردد مردم می شوند.
وی از هوشمند سازی پروانه فعالیت ناوگان حمل و نقل شهری بیجار نیز خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از این سیستم، ارائه خدمات به دارندگان پروانه فعالیت با سهولت و گستردگی بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل عمومی بیجار با اشاره به مزایای طرح کارت پارک و پارکبان برای تحقق حقوق شهروندی اضافه کرد: به زودی و با هماهنگی و همراهی سایر دستگاه های مرتبط مراحل اجرایی این طرح در بیجار آغاز می شود.
شهر بیجار که در 142 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده از سال 1313 از جمله 13 شهر اول کشور بود که دارای شهرداری شده است.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.