مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: باتوجه به وقوع خشکسالی شدید در استان‌های جنوبی و شرقی کشور، جمعیت هلال احمر با راه‌اندازی کمپین « نذر آب» در کردستان به کمک مردم سیستان و بلوچستان رفت.

حسن خدابنده لو در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره وقوع خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر در خصوص کمک به همنوعان و در راستای اصل انسانیت و نوعدوستی این جمعیت، کاروان سلامت هلال احمر کردستان در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان اعزام شد.
  مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کمپین «نذر آب» را برای کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کرده و مردم کردستان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به شعب هلال احمر استان ارائه کنند تا در راستای رفع نیاز مردم سیستان و بلوچستان هزینه شود.   وی بیان کرد: مردم خیر و نوع دوست استان کردستان با ارسال عدد ۴ به  شماره ۲۰۹۹۹۹۹ می توانند روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان از خشکسالی استان سیستان و بلوچستان بکنند.   خدابنده لو اضافه کرد: با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان کاروان سلامت کردستان متشکل از ۱۰ پزشک متخصص قلب و عروق، داخلی، دندان پزشکی و چندین پزشک عمومی، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، روان کاو و... به استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند. وی خاطرنشان کرد: تیم حمایت های روانی سازمان جوانان استان کردستان نیز در این ماموریت به کاروان سلامت استان را همراهی  کرد.    خدابنده لو افزود: کاروان سلامت هلال احمر استان کردستان روز پنجشنبه به مقصد شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان حرکت کرده و خدمات بهداشتی و درمانی استان را به مردم محروم این منطقه ارائه کرد.   شهرستان نیک شهر در جنوبی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان واقع بوده و فاصله ای در حدود ۲۰۰۰ کیلومتر با سنندج دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.