فرید مظهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه ساخت این نیروگاه پنج کیلو واتی 320 میلیون ریال است و در شهرک ساحلی سنندج با هدف تولید برق و فروش تضمینی با قرارداد 20 ساله به شرکت توزیع راه اندازی شده است.
وی افزود: برق تولیدی این نیروگاه به مدت 20 سال با قیمت مصوب هر کیلو وات هشت هزار ریال به علاوه ضریب افزایش سالیانه به صورت تضمینی توسط وزارت نیرو خریداری می شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: براساس محاسبات انجام شده این سامانه ماهیانه حدود 6 میلیون و 500 هزار ریال برای مالک از محل فروش برق درآمد دارد که در بازه زمانی 2 ماهه پرداخت می شود.
مظهری با اشاره به اینکه حداقل فضای لازم برای نصب هر کیلو وات سامانه خورشیدی 60 متر مربع است، اضافه کرد: پشت بام آزاد و بدون سایه، داشتن انشعاب خانگی، تجاری و یا کشاورزی از شرایط لازم برای نصب پنل های خورشیدی است.
حداکثر ظرفیت نصب سامانه های خورشیدی با توجه به ظرفیت انشعاب برق مشترک تا سقف 100 کیلو وات پیش بینی شده است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره، به گروه مدیریت مصرف حوزه ستادی شرکت توزیع نیروی برق کردستان یا مدیریت توزیع برق شهرستان های استان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 628 هزار مشترک است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.