جمشید پیرا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین مشکل حوزه حمل و نقل استان در این بخش مربوط به فرسودگی ناوگان است که میانگین سنی خودروها بالای 25 سال است.
وی با اشاره به اینکه در ناوگان حمل و نقل بین شهری این استان 70 شرکت با 170 دستگاه اتوبوس، یک هزار سواری و یک هزار و 400 دستگاه مینی بوس مشغول خدمات رسانی هستند، افزود: از تسهیلات سازمان راهداری برای نوسازی این ناوگان آنگونه که باید استقبال نشده است.
پیرا با اشاره به اینکه این تسهیلات به 2 بخش توسعه و بازسازی ناوگان اختصاص دارد، اضافه کرد: از آنجا که بیشتر ناوگان مینی بوس رانی در مسیر بین روستاها و شهر فعالیت دارند به دلیل درآمد کم و سنگین بودن اقساط ماهیانه؛ تمایلی به استفاده از تسهیلات با سود 6 درصد ندارند.
وی در خصوص دیگر مزایایی خدمات حمل و نقل عمومی که شامل رانندگان فعال، دارای کارت هوشمند و دفترچه کار می شود، گفت: 50 درصد بیمه این خودروها را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت می کند.
پیرا با بیان اینکه از سال 94 نرخ کرایه حمل‌ و نقل افزایشی نداشته است، یادآور شد: از خرداد سال جاری این نرخ در استان 20 درصدی افزایش یافته است.
رئیس اداره مسافرت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان به مکان نامناسب ترمینال مسافربری کامیاران اشاره کرد و گفت: دور بودن و در دسترس نبود ترمینال در شهر کامیاران موجب بروز مشکلات ترافیکی و عدم استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.
پیرا تاکید کرد: رفع این مشکل نیازمند همکاری فرمانداری، شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری و نهادهای ذیربط دیگر است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و 70 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و 608 دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و 123 نفر است.
این استان دارای 12 پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام 2 پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.
در این استان 26 شرکت حمل و نقل مسافر، 12 شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و 12 شرکت سواری به همراه 67 موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و 937 و چهار هزار و 68 راننده مسافر است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.