سید نجیم حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان جریمه در قالب رسیدگی به یک هزار و 320 پرونده سال جاری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن در سال جاری 45 میلیارد ریال نیز جریمه متهمان وصول و به خزانه واریز شده است.
وی افزود: در سال جاری یک هزار و 142 پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد که یک هزار و 320 مورد آن منجر به صدور رای و پس از آن مختومه شدند.
حسینی اضافه کرد: در سال جاری تشکیل پرونده های قاچاق کالا در استان از کاهش چشمگیری داشته بطوریکه این کاهش پرونده های مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه و سیگار به 70 درصد رسیده است.
وی از تایید آرای تمام پرونده های رسیده شده در کردستان از قضا تجدید نظر خبر داد و گفت: در سال گذشته پرونده های قاچاق طلا به میزان 30 کیلوگرم و پرونده های قاچاق یک میلیون و 100 هزار دلار ارز رسیدگی و آرای صادره آن نیز مورد تایید قرار گرفته است.
حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی کردستان به عنوان شعبه تجدید نظر استان های کرمانشاه، همدان و کردستان انتخاب شد که در سال جاری 77 فقره پرونده وارد این شعبه شد و 66 مورد از آنها مختومه و 11 مورد نیز در دست پیگیری است.
به گزارش ایرنا، طی پنج ماهه نخست سال جاری با تلاش های اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان 33 باند قاچاق کالا و ارز منهدم شده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته خود 13 درصد افزایش دارد.
در این مدت پرونده های قاچاق کالا با 13 درصد کاهش به یک هزار و 633 فقره و دستگیری متهمان با 26 درصد کاهش به 939 نفر و توقیف وسایل نقلیه حمل کالای قاچاق با 48 درصد کاهش به 439 دستگاه رسیده است.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از 284 کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.