مدیرکل گمرکات کردستان یکی از سیاست‌های گمرک ایران را ایجاد دروازه مشترک‌مرزی و تبادل الکترونیکی و اینترنتی جهت رفع موانع و مشکلات تجار و مسافران در تردد و جابجایی کالا و انجام تشریفات گمرکی در حداقل زمان ممکن عنوان کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی گمرک کردستان در نشست مرزی مدیران گمرک ایران و اقلیم کردستان عراق که با هدف رفع مشکلات تجاری در گمرک ایران برگزار شد، مدیر کل گمرکات این سازمان در این نشست اظهار امیدواری کرد توافقات و نتایج منتجه ضمن کاهش هزینه‌های سر بار تجاری و گمرکی در رویه‌های صادرات و ترانزیت در مرز باشماق، به سایر مرزهای همجوار نیز تعمیم یابد.
  بختیار رحمانی پور اظهار داشت: وجود گلوگاه‌ها و ایست بازرسی های موجود بین دو مرز یکی از مسائل و مشکلات مطرح و مورد اعتراض بازرگانان و تجار است که موجب تاخیر در زمان تشریفات گمرکی و تبادل و ترخیص کالا شده است. 
وی یکی از سیاست های  گمرک جمهوری اسلامی ایران را ایجاد دروازه مشترک مرزی و تبادل الکترونیکی و اینترنتی جهت رفع موانع و مشکلات تجار و مسافران در تردد و جابجایی کالا و انجام تشریفات گمرکی در حداقل زمان ممکن عنوان کرد. 
مدیر کل دفتر همکاری‌های بین الملل، حسین کاخکی نیز ضمن تاکید برلزوم انجام تبادل الکترونیکی دستگاه ایکس ری در گمرکات مرزی گفت: با اعتماد گمرکات مرزی دو کشور همجوار و ایجاد دروازه مشترک مرزی در بحث کنترل الکترونیکی و استفاده از اسناد مشترک در کنترل دستگاه ایکس ری نه تنها تسریع زمان تبادل کالا و کاهش هزینه های صادراتی و وارداتی و جلب رضایت اربابان رجوع گمرک را در گام نخست در پی خواهد داشت، این امر مسیر را جهت برداشتن قدم‌های بعدی و پیگیری تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات اظهار نامه‌های گمرکی نیز تسهیل خواهد کرد. 
در پایان طرفین ضمن توافق بر تبادل الکترونیکی اطلاعات و داده ها و تصاویر ایکس ری مقرر کردند حداکثر طی یک ماه آینده با معرفی نمایندگان گمرکات دو طرف کمیته مشترک را تشکیل دهند.    همچین مقرر شد نشست مشترک مرزی طرفین در سطح مدیران گمرکات هم مرز کشور با گمرکات اقلیم کردستان حداکثر طی سه ماه آینده برگزار شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.