علیرضا خوشبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میزان تعهد زکات کمیته امداد برای سال جاری 14 میلیارد ریال است، اظهار داشت: براساس اقدامات انجام شده جمع اوری زکات با همکاری و مشارکت مردم خیر و نوعدوست شهرستان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده شامل مال التجاره و فطریه است، افزود: تاکنون 6 میلیارد و 300 میلیون ریال از میزان تعهد شهرستان جمع آوری شده و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از میزان تعهد شده، زکات جمع آوری شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کامیاران اضافه کرد: از میزان زکات جمع آوری شده، 60 درصد در بین فقرا و نیازمندان واقعی جامعه توزیع و 40 درصد نیز برای اجرای پروژه های عام المنفعه و عمرانی هزینه خواهد شد.
وی به آمار مبلغین و عاملین جمع آوری زکات در شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد عاملین زکات در سطح روستاهای تابعه شهرستان، 135 نفر و تعداد مبلغین زکات هشت نفر است که در جمع آوری زکات نقش مهمی دارند.
خوشبخت با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته گفت: پارسال مردم خیر و نیکوکار شهرستان 10 میلیارد و 900 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که بیش از تعهد شهرستان بود.
وی اضافه کرد: شهرستان کامیاران در سال گذشته رتبه چهارم جمع آوری زکات در استان کردستان را به خود اختصاص داد.
کامیاران با 102 هزار نفر در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.