به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح ادیبی روز شنبه در نشست با فعالان علمی، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی کردستان اظهار داشت: مسئولان و اعضای اتاق های بازرگانی می توانند زمینه تشکیل اتاق مشترک با دیگر کشورها را فراهم کرده و از این طریق به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.
وی با اشاره به پتانسیل بالای اقتصادی استان کردستان افزود: در صددیم این استان را به برخی از شاهرگ های اقتصادی وصل کنیم و در این زمینه باید اتاق بازرگانی سنندج، تشکیل اتاق مشترک را به عنوان یک اصل مدنظر قرار دهد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام تاکید کرد: فعالان اقتصادی ما باید ارتباط مطلوب با حوزه های صادراتی داشته باشند ضمن اینکه با توجه به وضعیت ارز، اینک صادرات کالاها به صرفه است.
وی یادآور شد: معرفی پتانسل های هر کشوری نیازمند شناساندن در سمینارها و کنفرانس های مختلف است و ما نیز به عنوان سفیر ایران تلاش می کنیم زمینه ارتباطات بویژه حوزه اقتصادی با کشورهای دیگر را فراهم کنیم.
ادیبی همچنین خواستار تعامل دانشگاها با فعالان اقتصادی شد و گفت: بسیاری از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند مشاوران خوبی برای فعالان اقتصادی باشند که باید از این ظرفیت نیز بهره بیشتری برد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نیز در این جلسه با تاکید بر تلاش برای افزایش مراودات اقتصادی با دیگر کشورها اظهار داشت: اگر بتوانیم در کشورهای دنیا کارهای حتی کوچکی انجام دهیم بسیاری از مسایل و مسکلات اقتصادی رفع خواهد شد.
سید کمال حسینی افزود: استان کردستان برای توسعه همه جانبه مراودات خاص با برخی کشورها دارد و در این زمینه اتاق های بازرگانی و سفارتخانه های وظایفی مشترکی دارند که می تواند در افزایش این همکاری ها تاثیرگذار باشند.
وی از سفیر ایران در ویتنام خواست با معرفی بهتر ظرفیت های استان کردستان شرایطی فراهم کنند تا فعالان، تجار و بازرگانان ما روابط اقتصادی بهتری با کشورهای ویتنام و کامبوج داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در شرایط حاضر، صادرات بیشتر از واردات جواب می دهد اگر چه نیاز ما در دانشگاه به واردات است، گفت: آمادگی داریم برخی اقلام دارویی را صادر کنیم.
سیامک واحدی با بیان اینکه استقبال ناآگاهانه از تحریم ها آسیب های جدی بدنبال داشت، افزود: استقبال حوزه پزشکی از دپوی دارو برای مقابله با شرایط بحرانی ناشی از همین تحریم ها است.
وی با بیان اینکه پس از تحریم ها ذخیره دارو از 18 قلم به 54 قلم افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های انباری تلاش می شود داروها و تجهیزاتی که تاریخ انقصای بالایی دارند تهیه و ذخیره شود.
واحدی با اشاره به اینکه علیرغم نظر برخی ها، غذا و دارو نیز شامل تحریم می شود و افزایش قیمت خود نوعی تحریم است، یادآور شد: هم اکنون آمار کمبود دارویی ما به 30 قلم رسیده که باید برای جبران این کمبودها تدابیر خاصی اندیشید.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.