خلیل رنجبر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش، چهار هزار و 520 نفر بدون مشکل بودند و یک هزار و 294 نفر نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.
وی افزود: همچنین از میان نوآموزانی که تاکنون مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند 17 نفر دارای مشکل جسمی حرکتی، 381 نفر مشکوک به مشکل بینایی و 235 نفر نیز مشکوک به مشکل شنوایی بوده اند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه حدود 26 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش سیار و ثابت استان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و نمودار رشد قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه امسال 15 پایگاه در زمینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین پیش دبستانی فعالیت دارند، یادآور شد: در این راستا 168 نیروی متخصص و مجرب در پایگاه های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت هستند.
رنجبر اضافه کرد: هیچ مدیری اجازه ثبت نام دانش آموزان پایه اول را بدون حضور در طرح سنجش سلامت ندارد و ارائه برگ سنجش سلامت برای ثبت نام دانش آموزان لازم و ضروری است.
وی گفت: نوآموزانی که از نظر سلامت جسمی و هوشی در پایگاه های اولیه سنجش مشکل دار شناخته شوند به پایگاه تخصصی سنجش برای بررسی تخصصی تر ارجاع داده می شوند.
رنجبر اظهار داشت: سال گذشته 100 درصد از نوآموزان استان زیر پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: از اوایل مهر ماه سال تحصیلی جاری نیز پایگاه های سنجش نوآموزان پیش دبستانی در استان فعال و ارزیابی های اولیه و تخصصی در آنها انجام خواهد شد.
وی هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری، ساماندهی درست نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات به هنگام در حوزه درمان برای تمام نوآموزان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، تابستان امسال تعداد 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش بینی شده که از این تعداد شهرستان سنندج دو پایگاه و شهرستان های سقز، مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه هستند.
برنامه سنجش نو آموزان از نیمه دوم تیرماه در پایگاه های استان آغاز شده و تا 15 شهریور ماه 97 آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.