به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان اظهار داشت: باید در هر محله از بافت های ناکارآمد مجموعه خدمات مختلفی تعریف و خدمات عمومی و زیرساختی را با شهرداری به صورت مشترک برای ساکنان این مناطق اجرا کرد.
وی با اشاره به اینکه با قوه قضاییه هماهنگی شده برای خانه هایی که در زمین های قراردادی ساخته شده سند صادر شود، افزود: پس از صدور سند؛ صاحبان این خانه ها از بانک هم تسهیلات دریافت کنند که این خبر خوبی برای ساکنان بافت های فرسوده و ناکارآمد است.
آخوندی با بیان اینکه استان کردستان موقعیت بسیار ممتازی دارد و باید به این موقعیت توجه ریادتری شود، اضافه کرد: باید بتوانیم از این موقعیت در جهت توسعه و آبادانی استان استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سخنان برخی نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه یادآور شد: نمایندگان برای جلب توجه چهره بدی از استان نشان می دهند تا منابعی جمع آوری کنند اما این کار موجب رویگردانی مردم از استان می شود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: درخواست کمک و اعتبار از سوی مسئولان کاری پسندیده است اما چهره استانی با این زیبایی و موقعیت استراتژیک و ظرفیت را نباید، پلشت و نا زیبا جلوه داد.
وی خطاب به یکی از نمایندگان مردم در مجلس گفت: چرا زمانی که اعتبارات کریدور شمال - جنوب در مجلس کاهش پیدا کرد به عنوان نماینده مردم جلوی این کم شدن را نگرفتید و از حقوق مردم دفاع نکردید؟
آخوندی با اشاره به اینکه کریدور شمال - جنوب و سایر کریدورها در دولت فعلی مطرح و اجرایی شده است، اظهار داشت: کریدور زاگرس تعریف و مدیر پروژه خاص برای آن تعیین شد که امیدواریم با پرداخت تعهداتی که به پیمانکاران داریم گام اساسی در تسریع این پروژه برداریم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین محور شرق به غرب از سمت سنندج به همدان را در دست اجرا داریم که با سرعت خوبی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه اجرای قطعه سنندج - کامیاران را در اولویت قرار می دهیم، یادآور شد: مسیر سنندج - مریوان با وجود نیاز به حفر تونل و هزینه های بالا اینک در وضعیت مناسبی در حال ساخت است و مطالعات همه محورهای ضروری در استان نیز در حال انجام است.
آخوندی با بیان اینکه همه قطعات راه آهن سنندج - همدان به پیمانکار سپرده شده است، گفت: برای راحتی بیشتر مردم تصمیم گرفتیم ایستگاه راه آهن را با وجود شیب بالای مسیر به داخل شهر بیاوریم.
وی تاکید کرد: کل موضوع بازآفرینی شهری هم در این دولت فعال شد و این مناطق حاشیه ای از سال های گذشته وجود داشته اما کسی به آنها توجهی نمی کرده البته کسانی باید امروز پاسخگو باشند که میلیاردها میلیارد پول کشور را در دوره ای که مسئولیت داشتند، هدر داده و کاری نکردند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت شهرهای بانه، سقز و مریوان در شرایط طاقت فرسایی قرار داشت اما امروز بهتر شده است، افزود: نمی گویم در حال حاضر شرایط مناسبی دارند اما اکنون دارای طرح و نقشه اند و پروژه های عملیاتی برای آنها تعریف شده یا در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه به منظور بازدید از چند طرح بازآفرینی شهری و اطلاع از روند ساخت پروژه های راهسازی به کردستان سفر کرد.
آخوندی در این سفر از طرح های در حال اجرای بازآفرینی شهری در ناحیه منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازدید می کند.
شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان و بازدید از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنین خط آهن همدان - سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.
/9102/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.